دعاوی خانواده

طلاق توافقی چقدر طول میکشد

در مورد طلاق توافقی و مدتی که طول می کشد به سرانجام برسد؛ می توان گفت که که متأسفانه در شهرهای مختلف ایران رویه دادگاه خانواده متفاوت است. نکته حائز اهمیت این است که حتی در هر شهر تهران، هر شعبه دادگاه خانواده خط و مشی خاصی مشاهده می شود. در واقع قاضی وقت رسیدگی تعیین می کند و طرفین ] یا وکلای آن ها[ را ضمن تعیین وقت برای رسیدگی دعوت می کند ولی در بعضی از دادگاه ها نیز در وقت فوق العاده و در مدت زمان کمتری به پرونده رسیدگی و حکم گواهی عدم امکان سازش صادر می کنند؛ لذا هر شعبه ای که دادخواست طلاق توافقی به آن ارجاع داده شده باشد؛ با توجه به سلیقه قاضی مدت زمان متفاوتی میتواند داشته باشد.

عده ای از قاضی ها بر این باورند که اگر مراحل طلاق توافقی کمی طولانی شود ممکن است بعضی از زوجین از تصمیم خود برای جدایی منصرف شوند و برای ادامه ی زندگی خود اقدام نمایند.

اما به طور کلی هم اکنون در اکثر دادگاه های خانواده تهران از صفر تا صد یعنی شروع دادخواست تا اخذ رای دادگاه حدود ۳ الی ۵ روز و حداکثر یک هفته طول میکشد. همچنین این مدت بدون حضور وکیل ۱۵ الی ۳۰ ادامه خواهد داشت و این زمان در شهرهای مختلف متفاوت است.

با توجه به این که زن و شوهر در مورد طلاق توافقی، در بخش مالی و غیر مالی مرتبط با زوجیت به توافق رسیده اند؛ نیازمند رسیدگی موشکافانه و طولانی در دادگاه نمی باشند و دادگاه خانواده نسبت به این موضوع سهل گیرانه موضع می گیرد. در واقع صدور حکم عدم سازش و بلافاصله حکم طلاق برای دادخواست به یک روز هم نمی کشد. اگر زن و شوهر ساعت ۹ صبح به دادگاه مراجعه کنند؛ ساعت ۱۲ ظهر حکم را می گیرند به همین دلیل زن و شوهر به محض خارج شدن از مجتمع، با تعدادی افراد سودجو از سوی دفترخانه ها مواجه می شوند؛ لذا اگر طلاق توافقی خود را به وکلای ما بسپارید آن ها سعی میکنند با توجه شرایط موجود شما را راهنمایی کنند و در صورت امکان بدون حضور طرفین کار را به اتمام برسانند. که این کار حدود ۲ الی ۳ روز به طول می انجامد. در واقع شما در کوتاه ترین زمان طلاق توافقی خود را خواهید گرفت.

به ما امتیاز بدهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید