علامت تجاری

شکایت استفاده از برند

یک کمپانی ژاپنی که حق استفاده از برند Animoji در آمریکا را در دست دارد، از اپل به خاطر استفاده از این واژه برای امکان جدیدی که قرار است در گوشی iPhone X مشاهده کنیم، شکایت کرد.

این شرکت که مقر اصلی آن در توکیو بنا شده، چهارشنبه گذشته این شکایت را به دادگاه فدرال آمریکا برده و امروز مدیر عامل شرکت که شهروند آمریکا نیز محسوب می‌شود، با گفتن:” اپل آگاهانه از این واژه برای منافع خود بهره برده‌ است”، آن را عمومی کرد.

animoji-cat-apple-emojipedia

شرکت Emonster اپلیکیشن Animoji را در سال ۲۰۱۴ برای iOS عرضه کرد که در آن کاربران شکلک‌های محبوب را به صورت متحرک و در قالب فایل‌های گیف برای هم ارسال می‌کردند. البته شباهت کمی بین محصول نهایی این شرکت و امکان تازه‌ی گوشی iPhone X به چشم می‌آید.

Animoji در آیفون تازه از سیستم تشخیص چهره قدرتمند این گوشی بهره می‌برد و با شناخت آناتومی صورت، شکلک‌ها را آنگونه که کاربر چره‌اش را تغییر می‌دهد، تجسم خواهد کرد. شاید این امکان بامزه‌ترین عملکرد گوشی تازه باشد که بسیاری را مشتاق دیدنش کرده است. اما این شکایت از آنجا جدی و قابل پیگیری است که هر دوی این محصولات در قالب یک پلتفرم ظاهر شده‌اند.

مشکل اپل آنجا بیشتر می‌شود که چون Emonster برنامه خود را بر روی فروشگاه اپل عرضه کرده، آن‌ها از وجود همچین اپلیکیشنی آگاه بوده‌اند. آن‌ها حتی چند وقت پیش پیشنهادی مالی برای در اختیار گرفتن کپی‌رایت این اسم ارائه کرده که با مخالفت شرکت مذکور مواجه  شده و در ادامه اپل تصمیم گرفته که در هر صورت از این اسم استفاده کند.

FILE PHOTO: Apple Senior Vice President of Worldwide Marketing, Phil Schiller, shows Animoji during a launch event in Cupertino, California, U.S. September 12, 2017. REUTERS/Stephen Lam

از آن طرف اما وکلای اپل بر این باورند که این تکنولژی چون اساسا در تاریخی که اسم تجاری آن به نام Emonster ثبت شده، وجود خارجی نداشته است، پس نمی‌توان حق استفاده از آن را به این شکل انحصارا در اختیار داشت.

در نهایت اما شرکت ژاپنی به دنبال گرفتن خسارت مالی و جلوگیری از استفاده  نام Animoji در ادامه‌ی راه iPhone X است.

به ما امتیاز بدهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید