دعاوی کیفری

جرایم رایانه ای و مزاحمت در تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک

از برنامه ها و اپلیکیشن های پر طرفدار در فضای مجازی میتوان به برنامه های تلگرام اینستاگرام فیس بوک و… اشاره کرد. در کنار فوایدی که از این برنامه ها میتوان نام برد باید به مضرات آن نیز اشاره کرد.

به طور کلی با پیشرفت تکنولوژی و گسترش دنیای مجازی جامعه با مفاهیم و هنجار ها و اولویت های جدیدی مواجه میشود که در ابتدا تمییز بین خوب و ناپسند کمی دشوار است، اما رفته رفته و با معمول شدن نرم افزار یا اپلیکیشن جدید فواید و مضرات آن شناخته میشود و کم کم روان شناسان سیاستمداران حقوقدانان و مسولین و سایر اقشار جامعه با بررسی آن از ابعاد مختلف نظرات خود را در مورد فواید و مضرات آن برنامه مطرح میکنند.
همه ما میدانیم که برنامه تلگرام یا اینستاگرام فواید بسیاری دارند، با ایجاد گروه های مختلف روابط افرادی که در فامیل یا ببین دوستان به علت کم شدن دیدو بازدید ها کم رنگ شده بوده جان دوباره میگیرد و در گسترش روابط نقش موثری دارد، همینطور با اشتراک عکس ها و فیلم ها اخبار خیلی با سرعت در بین مردم پخش شده و سرعت انتقال اطلاعات بالا میرود، در کنار فواید نامبرده و دیگر فوایدی که ذکر آن لازم نمیباشد مضراتی هم برای این برنامه میتوان در نظر گرفت، برای مثال امکان دارد با فتوشاپ کردن عکس فردی او را در حالتی نشان دهیم که دارزای روابط نامشروع میباشد، یا عکس های شخصی و خانوادگی افرادی در فضای مجازی منتشر گردد یا اینکه به نام فردی صفحاتی ساخته شود و از جانب آنان مطالبی خلاف واقع منتشر گردد، یا اینکه شماره تلفن و اطلاعات شخصی افراد به اشتراک گذاشته شود. متاسفانه این مطالب به قدری میتوانند مخرب باشند که توانایی این را دارند که زندگی مشترک زن و مردی را خراب و به طلاق بکشانند یا روابط خانوادگی و فامیلی خیلی از افراد را خراب کند. متاسفانه چندی قبل که جهت پیگیری پرونده ای به محل پلیس فتا مراجعه کرده بودم زن و شوهری را در آنجا دیدم که بسیار ناراحت بوده و خانم دائم گریه میکرد، وقتی علت را جویا شدم خانم اظها داشتند که همسرم عکس بی حجاب مرا در یکی از سایت ها مشاهده نموده و الان از من شکایت کرده و زندگی مشترکمان در حال فروپاشی میباشد، این موضوع باعث تاسف و تاثر بنده و دیگر مراجعه کنندگان گردید و میزان حساسیت فعالیت در این فضا را نشان میدهد.

حال هنگام مواجه شدن با چنین مواردی چه اقدامی میتوان کرد؟

در کل کشور تنها یک دادسرا در شهر تهران جهت رسیدگی تخصصی به این جرایم وجود دارد، اولین عملی که باید انجام داد تهیه اسکرین شات از صفحه ای میباشد که عمل خلاف در آن وجود دارد تا جزء ادله ابرازی در پرونده باشد. با مراجعه به دادسرا و ارائه شکواییه پرونده به جریان میافتد و سپس به پلیس فتا ارجاع میشود، پلیس فتا با بررسی شکایت و پرونده ادله را بررسی کرده و صفحات وقوع جرم را جستجو میکند و پرونده را به دادسرا میفرستد. دادیار دادسرا در صورت وقوع جرم مشتکی عنه را احضار نموده و روند کیفری پرونده مانند حالت به جریان میافتد.

مهدی نائینی وکیل دادگستری و مشاور حقوقی

نیاز به تماس تلفنی دارید؟ برای تماس تلفنی با دفتر آقای مهدی نایینی با این شماره تماس بگیرید
02122041850
2.9/5 - (16 امتیاز)

‫540 دیدگاه ها

  1. باسلام. چند روز پیش یکی داخل تلگرام پیامهایی بهم داد که زندگیمو بهم ریخته. فقط نام کاربری بنام D M داشت. بخاطرش نزدیک بود کشته بشم. چاقو خوردم از خانومم. چطور میشه شمارشا پیدا کرد.
    چند روز بهم پیام میداد و بعدشم اکانتشا دلیت کرد.
    آیدی: 6431284340

    1. در این موارد باید بلافاصله شکایت کنید و پرونده رو در پلیس فتا پیگیری کنید. در حالتی که اکانت حذف شده باشه امیدی به دستگیری متهم وجود نداره.

  2. باسلام. چند روز پیش یکی داخل تلگرام پیامهایی بهم داد که زندگیمو بهم ریخته. فقط نام کاربری بنام D M داشت. بخاطرش نزدیک بود کشته بشم. چاقو خوردم از خانومم. چطور میشه شمارشا پیدا کرد.
    چند روز بهم پیام میداد و بعدشم اکانتشا دلیت کرد.

  3. سلام خوبی اگه کسی با اسم دختر بیاد کسی ادد که یا چت معمولی کنه فقط در حد سرکار گذاشتن باشه و عکس دختر گذاشته باشه عکس دختر پست کنه و در حد چت معمولی فقط به گسی ضرر نرسونه طرف مقابل بعدش
    بفهمه فیک بوده الکی طرف پسر بوده درحد شوخی بوده ولی شکایت نگنه قابل پیگیری یا جرم است ؟ اصلا شکایت نشده باشه
    ایا جرم است یا قابل پیگیری هستش ؟؟

  4. سلام خسته نباشید.
    من ادمین یک سایت سرگرمی تفریحی هستم
    یک کاربر پیام داده و میگه که باید همه پیام های من رو که سی چهل تا هستن همه رو پاک کنی.
    من میتونم پاک نکنم چون چند ده تا کامنت دیگه هم در کنارش پاک میشه.
    و اگه نخوام پاک کنم اون می‌تونه بر علیه من کاری انجام بده یا شکایتی کنه؟
    چون هر چند وقت میاد کامنت میزاره و بعد میگه نه خوشم نیومد و دوباره میخواد من پیام هاش رو پاک کنم. ممنون میشم به سرعت جواب منو بدید.

  5. باسلام من بخاطر خصومت شخصی با یه خانوم که هدفش دوستی با شوهرم بود یه پیج توی اینستا زدم و عکس های اون خانوم‌رو با شماره همراهش وارد کردم میدونم کارم اشتباه بود بعد چند روز اون خانوم فهمید و زنگ زد به شوهرم گفت مطمينم کار زنته و رفته فتا شکایت کرده از پیج هم اسکرین داره،منم منکر شدم و پیج و دلیت کردم ، ثنا هم ثبت نام کردم من از این بابت پشیمونم و دلم نمیخاد واسم دردسر بشه البته پیج با شماره خودم نبوده ممکن هست پلیس فتا بتونه از من ردی پیدا کنه؟ شوهرم به اون زن گفت برو شکایت کن کار زن من نیست ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام لطف کنید بابت این موضوع و مشاوره تشریف بیارید دفتر با توجه به ملاحظات امکان پاسخگویی آنلاین در این مورد ندارم

  6. سلام و وقتتون بخیر
    نازگل هستم و توی تلگرام شخصی بدون شماره چندین سری توهین و تهدیدم کرده، متاسفانه اکانتش دیلیت کرده.ولی اسکرین پیاماش دارم.
    و ایدی عددی اش هم بعنوان یه عدد دارمش..
    حالا خواستم میشه از طریق این ایدی عددی ،پلیس میتونه بدونه چه کسی هست و اهل کجاست؟
    تشکر از جوابتون.مرسی

  7. سلام و وقتتون بخیر
    نازگل هستم و توی تلگرام شخصی بدون شماره ( احتمال شماره مجازی) چندین سری توهین و تهدیدم کرده، متاسفانه اکانتش دیلیت کرده.ولی اسکرین پیاماش دارم.
    و ایدی عددی اش هم بعنوان یه عدد دارمش..
    حالا خواستم میشه از طریق این ایدی عددی ،پلیس میتونه بدونه چه کسی هست و اهل کجاست؟
    تشکر از جوابتون.ممنونم

  8. سلام.
    خواستم بدونم اکانت تلگرام بدون هیچ شماره و وقتی دیلیت اکانت شده و بصورت ( حساب کاربری حذف شده ) در امده، از طریق آی پی اینترنتی که بهش وصل شده، قابل شناسایی و ردیابی میباشد یا خیر؟
    
    سپاسگزارم جواب بدهید تا اگر قابل ردگیری هست اقدام کنم.ممنونم

      1. ممنونم استاد بزرگوار..
        البته شماره ش هم فکر کنم مجازی بوده..ولی از پیاماش اسکرین شات دارم..و الان توی تلگرام خودم ..اکانت مزاحمه نوشته حساب کاربری حذف شده ولی پیاماش هست..
        حالا باز با این تفاسیر نمیشه از طریق ip ردش بزنند که کی بوده؟
        خیلی ممنونم جواب بدهین..سپاسگزارم..

  9. سلام. یکی چند وقته همش به من پیام میده تو تلگرام و تهدید میکنه چطور میتونم ازش شکایت کنم؟

  10. باسلام وخسته نباشید
    ۲روزازطریق رباط چت سانگرام مزاحم دارم وپیام دوستی میدن.بلاک کردم وبیشتر گروه چت اسپم کردم اما بازپیام میاد درگروهی هم عضو نیستم‌.یکی شمارموپخش کرده ومیگه ۱۵سالمه اسمم مانیاستروباهاش چت کنید.من ۳۷سالمه ومتاهلم.چکارکنم ک دیگه هیچ کدومشون پیام ندن.باتشکر وراهنمایی

  11. سلام خسته نباشید من میخواستم بدونم که کسی با اکانت فیک تلگرام با یک فرد حرف زده و بعد اون دیگه جواب نداده با اون اکانت اون اکانت رو ول کرده ایا قابل شکایت است؟

  12. من از یکی توی اینستا پیج خریدم اونم بعد از بالا کشیدن پولم زد زیرش و نداد پیج روهم پیجش دارم و هم شماره گارت که واریز زدم و بقیه چیزا. چقد میشه هزینش که ادبش کنم؟

  13. سلام
    حدود ۳ سال پیش با عکس یه خانم،با یه اسم ساختگی یک اکانت اینستاگرام ساختم فقط برای سربه سر گذاشتن با یکی از دوستانم،تقریبا دو هفته بعد،بدون دیلیت کردن اکانت ازش بیرون اومدم.
    میخواستم بدونم با گذشت ۳ سال از اون ماجرا اگر اون خانم متوجه بشن که یه اکانت با عکس ایشون ساختم میتونن شکایت کنن؟
    این رو هم بگم که عکس ها کاملا متعارف بوده و هیچ سواستفاده ای هم از اسم و عکس ایشون نکردم.
    الان نه آیدی و نه رمز اکانت رو یادمه چطور میتونم اونو دیلیت کنم؟

  14. سلام خسته نباشید من ازم به مبلغ ۱۳۰/۰۰۰ تومان کلاهبرداری شده میخواستم ببینم هزینه طرح شکایت تو مراجع قضایی چقدره اصلا ارزش پیگیری داره؟
    بعد اینکه اگر دادگاهی شکل بگیره منم باید حضور پیدا کنم ؟ و اونم یه شهر دیگس اصلا کجا تشکیل میشه با تشکر

    1. سلام هزینه طرح شکواییه در حال حاضر از طریق دفاتر خدمات قضایی حد اقل ۵۰ هزار تومان و حضور شما در دادگاه الزامی نیست اما بهتره که باشین

  15. سلام خسته نباشید

    یه فردی اومد داخل پی وی تلگرام بنده به من فوش ناموسی داد و شماره ی ایشون

    رو دیدم ولی زود دیلت اکانت زد خواستم با وجود اینکه شمارشون رو دیدم

    ولی دیلت اکانت زده موضوع قابل پیگیری است ؟

    یا خیر ؟

    1. اگر از شماره اش اسکرین شات داشته باشید می تونید. ضمنا شماره ها فقط در صورتی نمایان می شن در تلگرام که شماره این فرد در بین شماره های خودتون سیو شده باشه یا خودش در بیوش نوشته باشه که شک دارم پس اگر شماره اش رو دیدید به احتمال بسیار بالا کسی هست که شماره اش رو در تلفنتون داشتید.

  16. سلام خدمت شما وکیل خوب خواستم بدونم کسی به بنده فحاشی کرد در تلگرام و شماره ی ایشون برای من افتاده بود ولی بعد از بیست دقیقه اکانت خودش رو حذف کرد آیا میتونم شکایت کنم ؟ایا قابل ردیابی هست با وجود اینکه دیلت اکانت زدم ایشون ؟چون شمارش رو هم دارم ولی دیلت اکانت زده

  17. با سلام و احترام خدمت شما وکیل بزرگوار . آیا می شود آی پی تلگرامی را که دلیت اکانت شده است را ردیابی و پیگیری کرد ؟؟؟؟

  18. سلام من از طریق یک پیج اینستاگرامی برای خرید یک کالا پول ریختم و طرف پولمو کشید بالا، شماره و آدرس مغازه و پیجشم دارم و به پلیس فتا دادم و تحت پیگیره ولی یه اشتباهی کردم طرف* فحش داد* منم شروع کردم به فحش دادن حالا طرف میگه شات گرفتم و منم شکایت میکنم به دلیل فحشات، من از طرفی اون پیجی رو که باهاش بهش فحش دادم پاک کردم. حالا طرف میتونه ثابت کنه که بهش فحش دادم ؟ یا کلا به خاطر اشتباهم بیخیال پولم بشم

    1. اشتباه شما ارتباطی با کلاهبرداری اون فرد نداره و پیگیری شکایتتون باشید.

  19. با سلام
    در پرونده مزاحمت واتساپی که با شماره مجازی بوده و دیلیت اکانت شده و پلیس فتا نیز در گوشی متهم هیچ مدرکی پیدا نکرده است، اکنون در مرحله دادسرا و توسط دادیاری قرار عدم دسترسی متهم به پرونده صادر شده است. با توجه به اینکه چند شاکی همزمان در این پرونده وجود دارد و صرفا به علت خصومت شخصی مساله را به متهم نسبت میدهند
    آیا ابلاغیه جهت احضار صادر میشود؟
    آیا شهادت چند شاکی، میتواند مورد قبول قاضی باشد؟
    با توجه به اینکه شهادت قطعا دروغ خواهد بود. مگر کسی میتواند شهادت بدهد که توسط چه کسی در واتساپ به او فحاشی شده!؟
    با تشکر از سایت پرمحتوا و آموزنده شما

  20. با عرض سلام و احترام . اگر کسی با تلگرام( به صورت ناشناس ) به شخص دیگری چند محتوای نامناسب و چند جمله توهین آمیز بفرستد ( به صورت پیام شخصی ) و بعدش تلگرام را دلیت اکانت کند( پیام ها باقی مانده . یعنی پیام ها را پاک نکرده و فقط تلگرام را دلیت اکانت کرده ) ( شماره را در تلگرام پنهان کرده بوده و تلگرامش آیدی نداشته و در کل یک تلگرام بی نام و نشون بوده ) . حالا قابل پیگیری هستش ؟؟؟ و اینکه آیا نتیجه خواهد داد ؟؟؟

  21. ببخشید من از مزاحمی در اینستا شکایت کردم از پیام هاش اسکرین شات داشتم اما وقتی جواب شکایت اومد گفته بود که طرف دلیت اکانت کرده و اطلاعاتی موجود نیست جریان چیه باید چیکار کنم

  22. سلام خدمت شما عرضی داشتم خدمتتون چند وقتی هست فردی در اینستاگرام باعث ازار و اذیت میشود بعد ۱ دقیقه هم پنهان میشود لطفا راهنمایی کنید باید من چیکار کنم الان که دیگه هی پیام میده میگه که من کجام وبعد مدتی دوباره از تلگرام به من پیام میده تلگرام هم که اون طرف میتونه پیام های من و خودشو پاک کنه میخواستم ببینم امکانش هست بشه پیداش کرد واگر از ایشون شکایت کنم کاری میتونن برام انجام بدن یا خیر ممنون میشم از راهنماییتون با تشکر

    1. سلام. مسئله مطروحه قابل پیگیری توسط پلیس فتا میباشد.

  23. سلام وقت بخیر سوال دیگه ای هم داشتم من استرداد جهیزیم کردم طبق لیست سیاهم اون ۵ تیکه هم نوشته شده بود مث یخچال و گاز و فرش تلویزیون و… تو لیست سیاهم بود اوردم ایا همسرم میتنونه اونا رو ازم پس بگیره؟؟
    چی بگم اگه دادخواست داد پسشون بگیره..اخه هرچی طلا داشتم ازم دزدیده … ولی مدرک ندارم ثابت کنم چکنم؟؟

  24. سلام وقت بخیر ممنون میشم جواب منو بدید.
    من با همسرم مشکل خانوادگی دارم و ازهم جدا زندگی میکنیم ۳ ماه پیش من رفتم خونم تو وسایل و جهازمو جمع کنم نمیدونم چطوری گوشی منو براداشته.غیر از خط خودم یک خط دیگه انداخته واتساپ نصب کرده و ب واتساپ مادرش پی ام داده و پاک کرده. و دیلیت زده.مادرش شکایت
    حالا پلیس بمن زنگ زد و گفت اون زمان ک این پی ام داده شده شماره شما هم تو اون گوشی فعال بوده .. اگه دادیاربخوادم چی بگم رفع اتهام بشه .پارسالم ازم شکایت
    کردن ک کتک کاری کردم رفع اتهام شدم شاهدش گفت شهادت دروغ نمیدم..اینم پاپوشه .تورو خدا کمکم کنید

  25. درود و عرض احترام؛وقتتون به خیر
    آقای نائینی یک نفر بعد انجام افترا و فحاشی ناموسی در تلگرام ، بنده رو مسدود کردن و اون فرد ناشناختست آیا به پلیس فتا اطلاع بدم پیگیری کنن با اینکه من رو بلاک کرده ،شمارش رو پیگیری می کنن؟؟

    1. سلام. بله با توجه به چیزی که فرمودین امکان پیگیری وجود دارد.

  26. جناب نائینی سلام . چرا بعضی ازوکلا میگن که اکانتهای مزاحم واتساپ شماره مجازی و پیامهاش قابل بازیابی هستن؟ شما با توجه به تجارب و اطلاعاتی که دارید لطفا بگید اگر شاکی با اصل و اسکرین شات پیامهای اکانتهای مزاحم واتساپ شماره مجازی به دادسرا شکایت کنه و پرونده برای بررسی به پلیس فتا ارجاع بشه درصورتی که اکانتها حذف شده باشن چقدر تحقیقات پلیس فتا طول میکشه؟ بالاخره این اکانتها قابل ردیابی هستن اصلا شما همچین پرونده هایی داشتید لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام. بر اساس تجربه بنده این اکانت های حذف شده غیر قابل ردیابی هستند

  27. جناب نائینی سلام . چرا بعضی ازوکلا میگن که اکانتهای مزاحم واتساپ شماره مجازی وپیامهاش قابل بازیابی هستن؟ شما با توجه به تجارب و اطلاعاتی که دارید لطفا بگید اگر شاکی با اصل واسکرین شات پیامهای اکانتهای مزاحم اینستاگ به دادسراشکایت کنه وپرونده برای بررسی ب پلیس فتاارجاع بشه درصورتی که اکانتهاحذف شده باشن چقدرتحقیقات پلیس فتاطول میکشه؟ بالاخره این اکانتهاقابل ردیابی هستن اصلاشماهمچین پرونده هایی داشتیدلطفا راهنمایی کنید

  28. سلام، یه خانمی که قبلا توی رفت آمد خانوادگی چشمش دنبال شوهر من بود و داخل پیج من سرک می‌کشید رو آنفالو کردم بعد مدتها دوباره استوری منو سین کرد و پیجم باز بود. منم رفتم دایرکتش و یه حرفایی زدم و اون به من گفت تو مریض روانی و شوهرم با وییس بهش فحش بد داده و اون گفته میخواد شکایت کنه، موضوع اینه که من فردایی ویس های شوهرمو پاک کردم اما برای خودمو نه، دوما اینکه نتیجه این شکایت به چه صورت هست خب ایشون هم توهین کردن کم و بیش و اینکه مدت رسیدگی به این قضایا چه مدت زمان میبره؟

    1. سلام. با توجه به اتفاق حادث شده در صورتیکه لفظ توهین آمیز از طرف هر شخص اثبات بشه به مجازات شلاق و یا زندان محکوم خواهد شد

  29. سلام من یه ایدی تو اینستا داشتم به نام imano890 که عکس خواننده آمریکایی پرو فایل من بود بعد مدتی یه نفر یه آی دی ساخت به اسم imano890koni و عکس همون خواننده امریکایی رو گذاشت و ایدیش شبیه ایدی من شد من تا متوجه شدم بهش پیام دادم و فش غیر مستقیم دادم اونم جواد داد پیدا نمیکنم و بلاک کرد آیا میتونم شکایت کنم؟
    چه حکمی در انتظارش هست؟

  30. سلام
    من در یک بازی با یک دختر آشنا شدم . من به اون آیدی تلگرامم رو دادم . اون دختر اول در تلگرامم به منرپیام داد .
    حالا بعد از گذشت یک روز یک پیام از اون دختر برای من اومده که انگار پدرش بوده و گفته ازت شکایت میکنم بخاطر اینکه مزاحم دخترم شدی .
    ولی این چتی کردیم با رضایت دختر بوده و حتی اول دختر به من پیام داده بود .
    چت ما در فاصله ی زمانی کمتر از یک روز و کمتر از ۲۰پیام صورت گرفت و من در چت هیچ گونه کلمات زشت استفاده نکردم .
    آیا این امکان وجود داره که از من شکایت کنه ؟
    اینم بگم که اگه دختر راست گفته باشه ۱۵سالشه

  31. خیلی ممنون در صورتی که فیلتر شکنش باز بوده باشه و پیام هارو فرستاده باشه و با توجه به اینکه حساب جیمیلشو پاک کرده آیا باز هم احتمال پیدا کردنش هست لطفا راهنمایی بفرمایید اگه هست چه پیشنهادی دارید که شناسایی نشه🙏🙏🙏🙏

  32. سلام و وقت بخیر

    دوستم یه ایمیلی با اسم ناشناس باز کرده و چند بار وارد سایت دانشگاه شده و به دانشگاه اعتراض کرده ولی دانشگاه جوابشو نداده مجبور شده به وزارت علوم ایمیل بفرسته و ازشون شکایت کنه حالا وزارت علوم دانشگاه را تحت فشار گذاشته و مسوولان دانشگاه تهدید کردند که از اون شخص شکایت میکنند و از طریق پلیس فتا پیگیری میکنند و پیداش میکنند با توجه به اینکه دوستم شک داره موقع فرستادن ایمیل ها از گوشیش فیلترشکنش باز بوده آیا احتمال داره پلیس فتا بتونه پیداش کنه الان دوستم اون حساب جیمیلشو حذف کرده ولی میترسه چون هم از طریق سایت دانشگاه پیام داده و هم با ایمیل
    اولا بفرمایید آیا میتونند پیداش کنند شما پیشنهادتون چیه که نتونن پیدا کنن؟ و ثانیا آیا میتوانند اصلا شکایت کنند و اصلا پلیس فتا این موضوعات رو پیگیری میکنه با توجه به اینکه دوستم فقط اعتراض کرده لطفا راهنمایی بفرمایید خیلی مهمه
    با سپاس فراوان

    مدام میام سایتتون رو چک میکنم که ببینم چه پاسخی دادید ایشون خیلی نگرانند اگه لطف کنید کمک کنید ازتون ممنون میشم

    1. امکان اینکه فتا بتونه شناسایی کنه ایشون رو بالاس

  33. سلام. اگه کسی با شماره مجازی به من اس ام اس بده و تهدید کنه و مزاحم شه. و تو تلگرام هم پی ام بده. اما ایدی و شمارش مشخص نیست. اما دلیت اکانت نکرده. امکان شکایت در پلیس فتا هستش؟ میشه شخص رو

  34. سلام،بنده مدتی پیش متوجه شدم اکانت اینستاگرامم حذف شده است و گفتم شاید خود اینستاگرام حذف کرده است ولی چند روز پیش فهمیدم به یکی از فالوورهایم قبل از پاک شدن پیام های توهین آمیزی داده اند و اکنون ایشان رفته شکایت کرده،الان اگر دادگاه بنده را احضار کند چگونه باید از خود دفاع کنم؟اصلا امکان احضار بنده وجود دارد با توجه به این که اکانت حذف شده؟

  35. سلام
    در دایرکت اینستاگرام به خانمی (ظاهرا پدرش آدم با نفوذی هست) تهمت روابط نامشروع زدم اون هم منو تهدید به شکایت کرد منم اون پیج فیک رو حذف کردم:
    ۱)با توجه به این که فقط یک دفعه بوده و توی دایرکت بوده و در ملا عام نبوده باز هم قذف محسوب میسه؟
    ۲)با توجه به اینکه خانواده با نفوذی هستن امکان پیگیری اکانت حذف شده چقدر هست و چقدر طول میکشه بازیابی بشه
    ۳)اگه پیدام کنن و ازشون رضایت بگیرم با توجه به اینکه کارمند هستم امکان انفصال(بعد از اینکه رضایت گرفتم)هست؟

  36. سلام در پاسخهای به دوستان فرمودید که ابتدا باید در دادسرا طرح شکایت بشه و بعد به پلیس فتا ارجاع داده بشه ۱. ایا وکیل یا کارشناس حقوقی میتواند بدون مراجعه به دادسرا و طرح شکایت مستقیما از پلیس فتا درخواست پیگیری اکانت تلگرامی را بکند؟ یعنی براساس ضوابط حتما باید به پلیس فتا به صورت رسمی و مکتوب پرونده ارجاع بشه یا سفارشی و یا ازطرف وکیل و کارشناس حقوقی هم میشه… ۲. معمولا برای ردگیری ای پی چقدر زمان لازمه تا قبل از حذف اکانت به نتیجه برسن. تشکر

      1. باتشکر. پس وکیل یا کارشناس حقوقی راسا نمیتونن اقدام و از فتا درخواست پیکیری دلشته باشن؟
        و مدت زمانی که بتونن ردگیری کنن قبل از حذف اکانت حدودا مشخصه یا نه؟

  37. سلام با یک اکانت مجازی در تلگرام تهدید به پخش عکسام کردن یکی از عکسامو هم برام فرستادن ولی طرف چت رو برای من و خودش پاک کرد و بعدش دیلیت اکانت کرد ایا امکان پیدا کردن اون ادم هست؟

    1. سلام. در صورت حذف اکانت پیگیری تقریبا ناممکنه اما در صورتیکه اصرار به شکایت دارین باید حضوری صحبت بشه

  38. سلام.پارسال یه نفر با اکانت فیک که جزو فالوور هام هم بود یکی دوبار زیر عکسام کامنت گذاشت.در حد لایک و …یه روز دیدم پیام داد و چندتا عکس که پروفایل تلگرامم بود برام تو دایرکت اینستام فرستاد و گفت فلان عکست قشنگ شده.بعد یکم حرف زدم ببینم کیه ولی ایشون خیلی مودبانه گفتن نمیشه و خداحافطی کردن.من از چت هامون اسکرین شات دارم…بعد ایشون پیجشون رو حذف کردن..من فهمیدم اون شخص کی بود.میخواستم بدونم اصلا میشه در این مودد شکایتی بکنم؟؟یعنی اون فرد مرتکب جرمی شده که قابل شکایت باشه؟؟

    1. سلام. اگر در همین حدی بوده که میگین جرمی واقع نشده که بخواین شکایت کنین

  39. سلام بعد از شکایت از پیج اینستاگرام فیک و حذف شده‌ ای در دادسرا، اگر بعد از یک هفته نامه ای با این محتوا دریافت شود :
    “با احترام، در اجرای دستور مقام قضایی آدرس و مشخصات مالک فوق ذکر را استعلام و نتیجه را جهت بهره برداری قضایی به این یگان استعلام فرمایید.”
    یعنی اکانت را ردیابی کردند؟ با همچین مواردی برخورد داشتید آیا؟

      1. ببخشید یعنی بعد از شکایت این نامه رو از طرف فتا به شاکی دادن که به مخابرات ببره. یعنی شماره ی طرف رو پیدا کردن؟
        (راستی خیلی ممنون از پاسخگوییتون، کل سایتارو گشتم برای پیدا کردن جواب سوالام و همه‌‌شونو تو نظرات اینجا پیدا کردم.)

  40. و اینکه من از هر دو صفحه قبلی اینستاگرام اسکرین دارم و صفحه ای که الان فعال هست + اسکرین اینگه گفتن اینده نمیزارن برای من و اینکه گفتن حالا عکساتو پاک کن همرو سیو کردم

  41. سلام وقتتون بخیر
    من حدودسه سال با شخصی در رابطه بودم بعد از این که رابطه رو بهم زدم منو تهدید کرد که اینده ام رو خراب میکنه این اقا پیجی با عکس های شخصی من ساختن و شمارمو استوری کردن و من با کمک دوستام پیج رو ریپورت کردیم و دوباره پیج دیگه ای ساختن و من از ایشون شکایت کردم و مطمئنم ایشونه چون یک سری عکسای خیلی شخصی که برای خودشون ارسال کرده بودم رو انتشار داده ولی این پیج هم ریپورت شد و پیج دیگری ساختن + یک ایدی تلگرام با عکس ها و شماره من در بیو تلگرام
    من چجوری میتونم ثابت کنم که ایشون هست و میتونن به راحتی شخص رو پیدا کنن؟من اطلاعات کاملش رو به پلیس فتا تحویل دادم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام. باید با پلیس فتا هماهنگ باشید به محضی که پیج جدیدی ساختن اطلاعاتشو پیگیری و شناسایی کنن

  42. سلام من پیج کراشت داشتم و پلیس فتا تماس گرفت وومن رفتم اونجا و نامه احزاریه دادگاه بهم داد و رفتم دادگاه اونجا قاضی اول ۲۴ساعت بازداشت نوشت و بعد حکم زد ایجاد زمینه فساد جنسی و بافیش حقوقی آزاد شدم الان باهم تماس گرفتن گفتن فردا بیا دادسرا میخوام ببینم بهونظرتون حکم چی تعیین میکنن برام؟؟؟

    1. دادسرا حکم صادر نمیکنه
      شمارو جهت تحقیقات خواستن. اگر نتونید دفاع موثری انجام بدین کیفرخواست علیه شما صادر میشه و به دادگاه ارسال میشه. در این مرحله وضعیتتون سخت تر شده و امکان حبس وجود داره.

  43. سلام خدمت شما.لطفا منو راهنمایی کنید.من متاسفانه با خانمی بحثم شد و توی دایرکت حدود سی چهل تا فحش دادم بلا فاصله بلاک کردم.میخواستم بدونم با توجه به اینکه پیجم نه عکس داشته و نه شماره حتی جمیل هم فیک بوده اون فرد میتونه با اسکرین شات پیدام کنه؟درصورت دیلیت اکانت کردن چطور؟

  44. ممنون از پاسخ دهی شما
    من یک پیج کاری دارم یک خانم وویس فرستادن و گفتن که من کلاهبردارم و به چند نفر از مشتری ها هم گفته در پی وی . ولی دلت اکانت کرد
    هنوز وویس ها مونده و پیام ها ایا پلیس فتا میتونه پیداش کنه؟

  45. سلام
    یک نفر در اینستاگرام و تلگرام من را تهدید به اسید پاشی کرد
    من شکایت کردم ازش ولی بعد ۳ روز دلت اکانت کرد ایا امکان پیگیری وجود داره؟

  46. سلام حدود ۱ماه شخصی با شماره مجازی آمریکا مزاحمت برای من ایجا میکنه.امکان شکایت از طریق ip هست که بفهمیم کیه?خیلی ممنون

  47. اگه یک نفر مزاحمت اینستاگرامی کرده باشه بعدش تو ویرایش اینستاگرام شماره دوستشو وارد کنه کدوم مجرم شناخته میشه؟

  48. سلام وقت بخیر من در اینستاگرام یک نظرسنجی گذاشتم و فردی که رای مخالف با عقیده من گذاشته بود بلاک و ریپورت کردم و بعد از ۶ ماه اینستاگرام پیام زد که با توجه به ریپورت من صفحه اینستاگرام فرد رو پاک کرده. و من هم این موضوع رو استوری کردم که من فلانی رو ریپورت کردم ایشون صفحش حذف شده حالا این شخص رو من شکایت کرده که چرا صفحشو ریپورت کردم و دوم چرا استوری کردم خواستم بپرسم آیا ریپورت کردن من جرم محسوب میشه؟ و البته استوری کردنم

  49. اینم بگم که از همه پیاماشو ۳تا اکانتش که بلاک کردم اسکرین دارم،بنظرتون میتونم کاری انجام بدم و از چ طریقی؟

    1. اگر اکانتش پاک شده باشه امکان شکایت نیست

  50. سلام
    یه پسری تو اینستا مزاحم من شد و بلاکش کردم بعد حرصش در اومد با یه ایدی دیگه بهم پیام داد فوشم داد منم جواب فوشاشو دادمو بلا کردم دوباره با ایدی دیگه اومد خیلی فوشای رکیکی داد تهدیدمم کرد منم بهش ویس دادم جواب فوشا و تهدیداشو دادم
    میتونم ازش شکایت کنم؟؟؟چون دوبار اینکارو تکرار کرده

  51. جناب نائینی سلام . چرا بعضی ازوکلا میگن که اکانتهای مزاحم اینستاگرام وپیامهاش قابل بازیابی هستن؟ شماباتوجه به تجارب واطلاعاتی که داریدلطفا بگیداگرشاکی بااصل واسکرینشات پیامهااکانتهای مزاحم اینستاگرام به دادسراشکایت کنه وپرونده برای بررسی ب پلیس فتاارجاع بشه درصورتی که اکانتهاحذف شده باشن چقدرتحقیقات پلیس فتاطول میکشه؟ بالاخره این اکانتهاقابل ردیابی هستن اصلاشماهمچین پرونده هایی داشتیدلطفا راهنمایی کنید

  52. سلام. ایا درسته اگرشاکی بخاطرمزاحمت ازاکانتهای فیک اینستاگرام بااسکرینشات واصل پیامهاشکایت کنه بادستورقضایی اکانتهای حذف شده ازطریق سریال گوشی و imei شناسایی وبازیابی میشن ؟ پس چجوره که میگن اگه اکانتهااینستاگرام حذف بشن پلیس فتاامکان پیگیری نداره.بالاخره امکانش هست یانه؟

    1. سلام، تا جاییکه بنده تجربه دارم، در صورت حذف اکانت دسترسی ممکن نیست

  53. سلام.میشه بگید اگراکانتهای مزاحمی که ازشون ب پلیس فتا شکایت کردیم حذف شده باشند پلیس فتا میتونه از سرور اینترنت که استفاده کردن ردشونو بزنه و مزاحم رو پیداکنه یاچون اکانتها حذف شدن پیدا کردن ای پی اینترنتشون امکان پذیرنیست؟

  54. اگر از ای دی اکانتهایی که توهین وفحاشی ومزاحمت دراینستاگرام کرده اند به پلیس فتاودادسرا جرایم رایانه ای بااصل واسکرینشات پیامها شکایت کنیم بدون اینکه مطرح کنیم اکانتها حذف شده اند مدت زمان رسیدگی به پرونده چقدراست ونتیجه پرونده برای پیداکردن کاربراکانتهای مزاحم حذف شده چیست؟ ممنون اگردقیق پاسخ بدید

    1. حدودا دو ماه طول خواهد کشید و فتا هم در پاسخ میگه به دلیل حذف اکانت قابل پیگیری نمیباشد.

  55. سلام.اگربااکانتهای فیک به کرات ایجادمزاحمت کنیم وبمحض اگاهی ازشکایت شاکی به پلیس فتااکانتهاراحذف کنیم امکان ردیابی ازطریق درگاه اینترنت مورداستفاده قرارگرفته یاای پی توسط پلیس فتاهست یانه؟الان ۵ هفته ازشکایت شاکی گذشته به نظرشماشکایتش به نتیجه میرسه

  56. با سلام
    با توجه به اینکه اسکرین شات عکس می باشد و عکس در محاکم قابل قبول نمی باشد ، فلذا اسکرین شات نمی تواند سند قابل قبولی برای دادگاه باشد. مضافاً اینکه تلگرام فیلتر می باشد و شکایات تلگرامی مگر در موارد خاص نتیجه بخش نمی باشد

    1. سلام. بله نظر شما درسته اسکرین شات دلیل نیست و از لحاظ حقوقی به عنوان قرینه وقوع جرم قابل استفاده میباشد که ذهن قاضی را مجاب برای پیگیری امر خواهد کرد.

  57. سلام اگه شماره ای به این اسم
    Unknownیا نامشخص زنگ بزنه بگع بیاد اگاهی واقعیع یا سرکاری؟
    گفت ک شما با فلان خانوم درارتباطین بیاید اگاهی درصورتی که من اصلا نمیشناسم این اسم رو

    1. سلام، اگاهی برای مراجعه شما باید ابلاغ رسمی ارسال کنه نه با تلفن

  58. سلام خسته نباشید ..ممنون از سایت خوبتون .میخواستم بدونم همه ی پرونده های جرایم رایانه ایی به دادسرای ناحیه ۲۱ تهران ارسال میشود ؟؟یا فقط پروندهای که در تهران هستند به دادسرای ناحیه ۲۱ ارسال میشوند؟؟؟منظورم اینه که پرونده ایی که در شهری به جز تهران است بعد از شکایت از دادسرای همون شهر برای ارجاع به پلیس فتا ناحیه ۲۱ تهران ارسال میشود برای استعلام اون صفحه؟؟

    1. سلام سابقا تمامی پرونده ها به تهران ارجاع میشد اما اخیرا اینطور که بنده متوجه شدم در شهرهای دیگه هم شعبه ای از دادسرا رو اختصاص به این کار دادن

  59. سلام و عرض ادب ، من از یپیجی که فروشگاه هم نداره فقط پیج هست خرید لباس انجام دادم ولی نرسیده و جواب هم نمیدن! مبلغش ۵۰۰ بوده و هیچ جوابی خاصی نمیدن فقط میگن این محصول موجود نیست و باید چیزی دیگه جایگزین کنید برای خرید ، ولی من نیازی بچیزه دیگه ای ندارم پولم رو میخوام البته پیجشونم هست هنوز و دارن کار میکنن! میخواستم ببینم شکایت کنم اصن تاثیری داره ؟ به جایی میرسم چون اون طرف مقابل هم یشهر دیگس کلا ، ممنون میشم اگر پاسخ بدید

    1. سلام. بله در صورت شکایت حتما به نتیجه خواهید رسید

  60. با سلام
    آیا اسکرین شات گرفتن از پست های علیه بنده و تخلفات صنفی، در صفحه پابلیک شخصی در اینستاگرام، جهت اثبات در مراجع قضایی جرم محسوب می گردد؟
    متشکرم

  61. سلام
    ببخشید یه شخصی به من پیام توهین آمیز داد و منم شماره اش رو که افتاده بود توی تلگرامم برداشتم ولی از صفحه ای که برام پیام فرستاده بود یادم رفت اسکرین شات بگیرم ، و الان هم اون شخص حذف اکانت زده تمام پیام هاش پاک شده،
    من شماره اش رو دارم.
    الان که چیزی ندارم ثابت کنم بازم میتونم شکایت کنم یا نه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. شکایت شما با توجه به اینکه هیچ مدرکی ندارین به نتیجه ای نخواهد رسید

  62. سلام
    سوال من اینه که اگه کسی پیج فیک شخصی که عکس و فیلماش تو اینستاگرام پُر هست و بزنه میشه ازش شکایتی کرد؟ عکسی که خودش عکس و فیلماشو تو صفحات مجازی میذاره

  63. سلام آقای وکیل فکر کنم پیامم پاک شده دوباره فرستادم من برای یه پیج فروشگاهی تبلیغ کردم ولی ایشون به قولشون عمل نکردن و حق من رو که یکی از محصولاتشون بود ندادن بعدم بلاک کردن منم یه اکانت ساختم مشابه پیج فروشگاه و نوشتم که کلاهبردارن دیروز پیام داده بود که شکایت کرده من از تمام چتهاش فیلم دارم و امروز اکانت پیج کلاهبردار و دیلت کردم آیا میتونه پیگیری کنه؟  از طریق آی پی یا شماره تلفن؟ لازمه اون اکانتایی که تبلیغ کردم و بلاکم کرده پاک کنم ممنون میشم جواب بدین

  64. سلام من برای یه پیج فروشگاهی تبلیغ کردم ولی ایشون به قولشون عمل نکردن و حق من رو که یکی از محصولاتشون بود ندادن بعدم بلاک کردن منم یه اکانت ساختم مشابه پیج فروشگاه و نوشتم که کلاهبردارن دیروز پیام داده بود که شکایت کرده من از تمام چتهاش فیلم دارم و امروز اکانت پیج کلاهبردار و دیلت کردم آیا میتونه پیگیری کنه؟ از طریق آی پی یا شماره تلفن؟ لازمه اون اکانتایی که تبلیغ کردم و بلاکم کرده پاک کنم ممنون میشم جواب بدین فوریه

  65. سلام.من از طریق اینستا با یه آیدی فیک به یکی چندتا پیام معمولی و بدون توهین و تهدید دادم و ایشون هم جواب ندادن.حالا رفتن شکایت کردن و بهم زنگ زدن که برم دادگاه.منم اکانتمو پاک کردم و ایمیلی هم که باهاش اکانت اینستارو ساختم پاک کردم.حالا میخام بدونم ایشون میتونن توی دادگاه ثابت کنن که اون آیدی من بوده؟
    ضمن اینکه احضاریه برام نیومده فقط زنگ زدن بهم.

    1. سلام، اگر دادگاه خواسته شمارو احتمالا شناسایی شدین

  66. با سلام
    شخصی از من شکایت کرده در پلیس فتا الان حدود ۲ ماه و نیم هست پرونده در پلیس فتا هست یعنی مدرکی پیدا نکردن بر علیه من که منو احضار کنن یا اینکه تحقیقاتشون طولانی هست با توجه به اینکه من در واتساپ پیام به اون شخص دادم و خودمو یکی از اقوام طرف جا زدم با شماره مجازی سوید

  67. با سلام خسته نباشید
    اگر کسی با شماره مجازی یه کشور دیگه پیام در واتساپ برا کسی بفرست و خودش را یکی از اقوام طرف جا بزند ولی توهینی و چیزی در پیام نکرده باشد و با توجه به اینکه شماره مجازی هست و شماره به شخص دیگری داده شده اگر طرف به پلیس فتا شکایت کند آیا قابل پیگیری هست و از طریق آی پی متوجه میشنود چه کسی هست؟

    1. سلام. با توجه به اینکه خارج از کشور میباشد امکان پیگیری نیست

  68. با سلام خدمت دوست عزیز بزرگوار، اگه برای کسی فن پیج ساخته باشیم داخل اینستا و بعد خود اون شخص ناراضی بشه و بخاد بره شکایت کنه، ایا اگه قبل ازین که شکایت کنه پیجو دلیت اکانت کرده باشیم، میتونه پیگیری کنه و با اسکرین شات به نتیجه برسه؟ و آیا اگه پیجو دلیت اکانت کرده باشیم و شماره مارو داشته باشه و میتونه از طریق شماره اقدام کنه و مارو شناسایی کنه؟؟ لطفا جواب بدین خیلی مهمه

    1. در صورت حذف اکانت امکان پیگیری وجود ندارد

  69. اگر کسی با عکسای یکی دیگه اکانت فیک درست کرده باشه با یک بیوی زشت! و حالا آیدی و عکسارو برداشته باشه و عکسای یکی دیگه رو گذاشته باشه، با داشتن اکسرین شات از عکسای قبلی آیا میشه شکایت کرد؟ و آیا فتا میتونه ردیابیش کنه؟

  70. سلام و درورد، شخصی ناشناس با یه آکانت تازه ساز، و بدون نام مشخص، در اینستاگرام ، عکسهای خصوصی و خانوادگی خانوممو از پروفایل تلگرامه خط خصوصی و خانوادگی خانومم برداشته، و در دایرکت اینستاگرام خانومم اونارو با یه لحن تهدید فرستاده و اظهار نظر کرده راجب اون عکسا، حالا به چه روشی به شماره خصوصی و پروفایل خصوصی خانومم دسترسی پیدا کرده، الله و اعلم!
    اما این موضوع برای ما ترس از پخش شدن اون عکسا رو به وجود آورده، هنوز آکانت اون شخصم پاک نشده، اما میخوایم با شکایت از ایشون بفهمیم اون شخص کیه و از کجا اون عکس ها وپیام هارو فرستاده، برای پیشگیری از پخششون در فضای مجازی، باید چکار کرد، ممنونم اگه زودتر جواب حقیر رو بفرمایید.

    1. سلام. باید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی شکایتی با عنوان جرایم رایانه ای مطرح کنید که به دادسرای تخصصی ارجاع بشه و از دادسرا پرونده رو برای بررسی میفرستن فتا

      1. ممنونم لطف کردین قربان، اتفاقا دیشبم کلی پیام داد و مستقیماً تهدید و فحاشی کرد، حالا یعنی نمیشه مستقیما رفت به دادسرای جرایم رایانه ایی و طرح شکایت و همونجا عنوان کنیم؟

  71. سلام وقتتون به خیر
    ببخشید از کسی که در ربات دوست‌یابی تلگرام فحاشی و چت غیراخلاقی کرده آیا میشه شکایت کرد؟با توجه به اینکه شماره یا آیدی و حتی صفحه چت اونو ندارم چون در ربات بوده
    امکان پیگیری هست؟
    ممنون میشم جواب بدید

  72. ببخشید دلت اکانت کرده چه میشه کرد حالا هیچ راهی نیس😑😔؟؟؟؟؟؟؟

    میشه شکایت کرد؟

  73. سلام خسته نباشین شخصی از طریق تلگرام اومده ب من فحش و تهدیدم کرده و چن تا برای ثابت کردن واقعی تهدیداشو فرستاد و اون شخص ن شمارشو دارم ن ایدیشو چچطوری میشه از این شکایت کرد ایا امکان پیگیری هس ؟ میتونم شکایت کنم؟؟ تروخدا زود جواب بدید

    1. سلام بله امکان شکایت هست، از طریق دادسرای جرایم رایانه ای اقدام کنید

  74. سلام من تو اینستاگرام از ی اقایی ک قبلا خاستگارم بوده بهشون با ی اکانت فیک پیام دادم هیچی هم نگفتم ن توهینی ن چیزی فقط صرف دلتنگی ی ذره ایشون حرف زدم بیشتر من. بعدم اکانتمو حذف کردم ایا ایشون میتونه پیگیری کنه ؟ خودش قاضی هست ابروم میره بخدا فقط شیطنت کردم

  75. آیا اگر فرد پس از اینکه در دایرکت بی احترامی کرد و سپس بلاک کرد و ایدی اکاانتش را هم تغییر داده و دیه من نمیتونم پیداش کنم ، آیا میشه کاری کرد مرسی از سایت خوبتون( طرف قطعا با جیمیل تکانت ساخته )

      1. آیا مهدی واقعا مرسی، خیلی سایت خوبی دارین خدا خیرتان دهد
        اگر حذف نکرده باشد و ایدی را عوض کرده باشد چطور،

          1. مرسی از پوسخگوییتون
            ولی الان هیچ اطلاعاتی ازش ندارم، نمیدونم اصلا اسم ایدیش چیه که پیداش کنم انگار همین میجی موجود نبوده ،
            ولی مطمئنم دلیل اکانت نکرده چون فالویراش بالا بود و احتمالا دلیل اکانت نکرده، با این حال هنوز هم میشه پیگیری کرد؟

  76. سلام. من با اینستاگرام فیک به همکارم پیام دادم. اون هم متوجه شد که منم و در حضور چند تا از همکاران دیگه اسکرین شات پیام ها رو نشون داد و آبروی منو برد و منو تهدید کرد. که البته من انکار کردم. با توجه به اینکه من پیجم حذف کردم و میدونم اون شخص شکایت نکرده آیا می تونم به دلیل هتک حیثیت و بردن آبرو در محل کار ازش شکایت کنم؟

  77. سلام وقتتون بخیر من حدودا ۵ما با یه دکتر در ارتباط تلگرامی بودم سوال میپرسیدم جواب می داد تا حدود ۱ماه پیش پیامهای منو میرسته واسه همکار خانمش اون خانم هم به من فحش دادن وتهدید چطور میتونم پیگیر باشم

  78. سلام
    برای شکایت مزاحمتهای اینستاگرام و تلگرام و… همه جا نوشته شده ابتدا به دادسرا مراجعه کنید اما چرا این موضوع شکایت از مزاحمین که برای چندین نفر از دوستانم اتفاق افتاده،۸ بهشون گفتن ابتدا به پلیس فتا مراجعه کنید.
    چرا ؟؟؟
    آغاز شکایت از پلیس فتا است یا از دادسرا ؟؟؟؟

    1. سلام، از دادسرا باید اقدام کنید، مرجع تقدیم شکایت دادسرا هستش

  79. سلام .ممنون که اینقد باحوصله پاسخ میدید. شخصی با آیدی به من پیام خیلی زشت دادن درتلگرام .یعنی شمارشون نیافتاده و به عبارتی ایدی منوداشته ازطریق ایدی پیام داده ومن شمارشو ندارم . اگر شکایت کنم ازطریق ایدی میشه فتا پیگیری کنه؟ یاحتماباید شماره داشته باشم؟

  80. سلام وققتون بخیر من در گروه تلگرام با خانومی که ادعا میکرد طلاق گرفته آشنا شدم و دو ماهی حرف زدیم و برای من عکس هایی گاها بیحجاب برای من میفرستادن قصد فقط آشنایی و شاید ازدواج بود ولی متوجه شدم که طلاق نگرفته و حتی دوتا بچه دارد و من صلاح ندانستم ادامه بدم و قطع رابطه کردیم بعد چند هفته ظاهرا شوهرشون شک کرده و خانومش اعتراف کرده که با من حرف زده با اکانت خانومشون به من پیغام دادند که عکسهای خانممو رو زخیره کردی میخواهی پیخش کنی که هیچ وقت این کار نبود و زخیره نکردم در هر ضورت شوهر مرو تهدید به شکایت کردند
    اشاره کنم خدمتتون شماره مبایل فوق به اسم خودم نیست و بعضی موقع ها هم با هاتگرام کانکت شدم و حرف زدیم و الان اکانت خود رو دیلیت از تلگرام کردم و خیلی نگرانم که پایم به دادگاه برسد بنظرتون شکایت به کجا میرسد ؟

    1. سلام با توجه به طولانی بودن سوال لطفا به دفتر مراجعه فرمایید

  81. سلام وقت بخیر
    میشه بفرمایید مجرمی که از طریق اینستاگرام فحاشی کرده باشه درصورت شکایت، فتا مشخصاتش را شامل ( آی پی، مدل گوشی و یا خط سیمکارت و …) از چه طریقی بدست می آورد؟
    ممنون از شما که خیلی بزرگوارید

  82. باسلام
    یکی منو توی تلگرام فحش کاری و بلافاصله دیلیت اکانت کرد.
    به پلیس فتا مراجعه کردم بهم گفتن: شماره تلفن اون طرفو که نداری. سرورهای تلگرام و اینستاگرام هم که خارج از کشوره. اکانت حذف شده قابل بازیابی نیس. اینستاگرام موقع ثبت نامِ اکانت، از شما مشخصات(هویت) واقعی نمیخواد و میشه با یک ایمیل الکی ثبت نام کرد. اینم گفتن که : نام کاریری رو هر دقه میشه تغییر داد و نمیشه از روی نام کاربری اینستاگرام یا تلگرام طرف رو پیدا کرد. ضمنا الویت پلیس فتا در رسیدگی به شکایت با شکایتهای مالی و کلاهبرداری، گروگانگیری و سیاسی هست و در این مورد پرونده زیاده.
    بعد که یکم پاپیچ شدم و گفتم: باید پیداش کنم و از این حرفا.. دیدم که گفت: برو از دادسرا شکایت کن احتمال داره پیداش کنیم، ۷۰هزار هم پول شکایته که به حساب باید واریز کنی و…
    پرسیدم: چه مدت طول میکشه پیدا بشه؟! گفت: یک ماه.
    خلاصه آقای نائینی من متوجه نشدم که بالاخره میتونن شناسایی بکنند یا نمی تونن (چون دسترسی به سرورها ندارن). آقای نائینی مگه شرکت اینستاگرام با ایران همکاری میکنه و اطلاعات در اختیار فتا قرار میده؟؟؟

    1. سلام، با توجه به طولانی بودن سوال لطفا به دفتر مراجعه فرمایید

  83. سلام
    شخصی در اینستاگرام مزاحمم شده و از خطایی که چندین سال قبل انجام دادم ظاهرا اطلاع داره و تهدید میکنه. سوال من اینکه من اگر به پلیس فتا شکایت کنم، آیا خودم هم بابت خطایی که قبلا انجام دادم مجازات میشم؟

  84. سلام
    امیدوارم خوب باشید
    از روز شکایت در پلیس فتا تا رسیدن احضاریه چند روز یا چندماه طول میکشد ؟
    ممنون از شما

  85. جناب نائینی
    این پاسخهایی که میدین برحسب تجربه خودتونه؟! از این موارد و مراجعه کننده داشتید یا نه؟ یعنی واقعا مطلع هستید که مثلا پلیس فتا اکانت دیلیت اکانت شده را نمیتواند بازیابی کنه؟! و اینجور شکایتها راه به جایی نمی بره …
    آیا واقعا همینطوره ؟؟؟؟؟

    1. سلام، بله بنده در این زمینه زیاد پرونده داشتم، شکایت تنظیم میشه چندین ماه هم پروسش طول میکشه و در نهایت هم میگن به دلیل حذف اکانت امکان پیگیری وجود نداره و واقعا هم دسترسی ندارن

      1. باسلام
        می بخشید دوست گرامی
        اگر به دلیل حذف اکانت امکان پیگیری وجود نداره و واقعا هم دسترسی ندارن و پروسه اش هم طولانیه، پس چرا دیگه شکایتو تنظیم میکنن وقتی میدونن سرانجامی نداره؟؟

        1. سلام، از این جهت شکایت تنظیم میشه که اگر در حین رسیدگی به شکایت مزاحمت مجددی صورت گرفت فورا پیگیری لازم انجام بشه

  86. سلام وکیل محترم
    پوزش میخوام سوال دارم از حضورتون دارم اینکه:
    پیج اینستاگرامی که دارای ایمیل فیک باشد قابل شناسایی است یا خیر ؟ (پیج موجوده و حذف نشده)
    ۲- پلیس فتا چندروزه موفق میشه به اطلاعات مربوط به شناسایی مجرم در اینستا و تلگرام و … دسترسی پیدا کنه؟(در صورت قابل شناسایی بودن)
    ممنونم ازت بزرگوار

    1. سلام، بله در صورتی که اکانت باقی باشه قابل پیگیری هست، از وقتی شکایت ارجاع میشه امکان این که چند روزه پیدا کنند طرف رو وجود داره ولی با توجه به حجم پرونده ها پیگیری خودتون خیلی تاثیر داره در تسریع پرونده

  87. سلام از یک کانال تلگرامی خرید لباس کردم که سایزش بسیار کوچک تر برام فرستادن و عملا برام بی مصرفه حالا هم جواب نمیدن
    ایا شکایت به پلیس فتا فایده ای داره و اگه داره روالش چطوره؟

  88. سلام واحترام
    ضمن عرض خسته نباشید خدمت وکیل گرانقدر
    قربان یکی که سرمون کلاه گذاشته و فراریه و هیچ راه ارتباطی بجز اینیستاگرام ندارد را میتوان پیدا و دستگیر کرد.

    1. سلام، ممنون از شما
      اگر اکانت فعال باشه بله قابل پیگیری هست

  89. سلام وقت بخیر. در صورت صدور دستور از طرف قاضی بر گرفتن پرینت پیامک های رد و بدل شده، چه نوع پیامک هایی پرینت گرفته می شود؟چت های تلگرام واینستاگرام هم هست؟ در صورتی که قبل از صدور دستور قاضی، دلیت اکانت شده باشند، آیا قابل پیگیری هستند؟با تشکر

      1. سلام ببخشید اگر کسی در تلگرام پیام بده و پاک کنه قابل بازیابی ست؟سوال دوم شکایت از کسی که دیلیت اکانت کرده به نتیجه میرسه یا نه؟؟؟

  90. سلام… دیشب شخصی ساعت ۳ شب به بنده در واتس اپ پیام داده و فحاشی کرده و میگه تو ۲۰۰ هزار تومن از من کلاهبرداری کردی… رفتم حسابم رو چک کردم و پول توی حسابم بود… حالا سوال من اینه من نه اگهی دادم جایی که کسی پول بزنه به حسابم…. نه با خط بنده اس ام اسی رفته برای ایشان که درخواست پول بدم… احتمال میدم کسی از سره خصومت شماره کارت بنده رو داده که دق و دلیشو سره من خالی کنه… حالا این طرف میخواد بره به جرم کلاهبرداری شکایت کنه از من… میگه چون پول اومده به حساب تو پس کاره تو هستش …. اگر شکایت کنه با توجه به این مسائلی که گفتم چه اتفاقی میفته؟ ایا من بخاطر پاپوش و کاره نکرده گناهکار میشم؟

    1. سلام موضوع شما قابل دفاع هست در دادگاه و فتا

  91. سلام
    ممنون اینکه پاسخگو هستید
    سوالی داشتم ،اگر کسی تهدید به شکایت شده باشد میتواند برای اینکه احضاریه به درب منزل نیاد عضو ثنا شود ?یعنی بدون داشتن پرونده هم میشه عضو ثنا شد ?مشکل ساز نخواهد شد ?

    1. بله اکان ثبت نام در ثنا وجود دارد که ابلاغ ها الکترونیکی صورت بگیرد

  92. سلام وخسته نباشید ممنون از سایت خوب شما که جواب مارو میدین
    تقریبا یک ماه و نیم پیش یه شماره با من تماس گرفت زده بود no number شماره نداشت بنده گوشیم رو سکوت بود نفهمیدم
    دیگه ام بعد اون زنگ نزدن
    از چن نفر پرسیدم میگن فتاست خواستم ببینم اگه از فتا باشه فقط یه بار زنگ میزنه
    یا اگه از من شکایتی شده بود از یک ماه و نیم پیش تا الان خبری نباید میشد
    باتشکر

  93. با سلام و عرض ادب خدمت وکیل بزرگوار
    ممنون از پاسخگویی هاتون به مردم لطف میکنید و انشالله خدا به شما هرچی میخواید بده
    سوالی داشتم: دوست من شماره شخصی رو در گروه های تلگرام پخش کرده و ازین جریان ۷ ماه گذشته و هنوز نمیدونه ازش شکایت شده یا نه در سامانه ثنا هم عضو هست و تا حالا ابلاغی براش نیومده بنظر شما جریان به چه صورت هست خیلی میترسه

    1. در ضمن یاد آور بشم ایشان دیلیت اکانت کرده بودن همون روز که این کار زشت رو کردن

    2. سلام. بعد از گذشت ۷ ماه و عدم ارسل ابلاغ شکایتی از ایشان صورت نگرفته

  94. سلام ببخشید خواستم بگم اگه تلگرام قابل ردیابیه
    پس چطور این ادمینا گروهای سیاسی که اکثران هم توی ایران هستن پیداشون نمیکنن
    بعد فتا بخاطر یه فوحش توی تلگرام میتونه اون شخصو پیدا کنه
    اندکی اطلاعات خودتونو توی ضمینه ی سایبری بالا ببرید الکی امار شکایت ها بالا نره
    هم وقت شاکی گرفته بشه هم وقت دوستان فتا
    باتشکر

    1. سلام. بنده نگفتم تلگرام در هر صورتی قابل ردیابیه بزرگوار. شما پیام ها و پاسخ ها رو مطالعه کنید متوجه خواهید شد.

  95. ممنون که جواب دادید ،شاید من بد بیان کردم ،این کاربر گفته بودن تلگرامشون رو دلیت و اکانت رو حذف کردن و گوشی رو شکستن .
    امکان پیدا کردن ایدی و مک هستش?
    خیلی ممنون و ببخشید از اینکه. مجددا سوال پرسیدم

  96. سلام
    ممنون از اینکه وقت میگذارید و سوالات رو پاسخ میدهید
    در جواب سوالی یکی از کاربران مبنی بر اینکه اگر گوشی شکسته شود و تلگرام حذف شود امکان ردیابی هست یا خیر فرمودید که نه .
    حالا سوال من این هست که مگر اطلاعات ای دی و مک در اپراتور ثبت نمیشه یعنی با شکستن گوشی امکان رد یابی از بین میرود ?

    1. سلام نظر لطف شماست
      بنده چنین جوابی ندادم اگر هم چنین عرضی داشتم نیاز به اصلاح دارد.
      با شکستن گوشی تلگرام حذف نخواهد شد

  97. سلام و عرض ادب
    اگر با نت گوشی وصل باشیم اما تلگرامی که باهاش پیام میدهیم درون دستگاه دیگه باشه ،برای رد یابی توسط فتا کدوم شماره معلوم خواهد شد ?سیم کارت درون گوشی یا سیم کارت که تلگرام با اون ثبت شده ?
    با سپاس

  98. سلام
    بعضی دوستان انگار دلشون میخواد یه هیجان با شکایت کردن و این حرفا به زندگیشون بدن تو سایت خود فتا هم نوشته اولین دفعه مزاحم رو بلاک کنید ،اگر تکرار شد برید دنبال شکایت

  99. سلام آگه کسی تو تلگرام فقط یه اصل خواسته باشه بعد بخوابم ازش شکایت کنیم و طرف دلت اکانت کرده باشه میتوان پیدا کرد

    1. سلام با خواندن پاسخ سوالهای قبل جوابتون رو میگیرید.

  100. سلام
    ببخشید من دیروز یه پیغام گذاشتم و سوال پرسیدم اما نظرم حذف شده ،سوالم این بود با از بین بردن گوشی همراه امکان رد یابی ای پی وجود داره ؟در حالتی که تلگرام دلیت اکانت شده باشه

    1. تلگرام دلیت اکانت شده باشه امکان پیگیری نداره

    1. خواهش میکنم. امیدوارم این پاسخ ها بتونه راه گشای کار مردم عزیز باشه

  101. سلام و عرض ادب
    ممنون بابت پاسخگوییتون
    شخصی در تلگرام به من توهین کرده و دلیت اکانت کرده اما پیام ها و اسکرین شاتها موجوده .
    من تقریبا تمام نظرات و پاسخها رو خوندم و اینطور نتیجه گرفتم اگر تلگرام و اینستا رو حذف شده باشه امکان پیدا کردن طرف مقابل نیست ،حالا دوتا سوال دارم
    اول این قضیه برای تلگرام اصلی و پیام رسان هایی که سرورشون در خارج هست صدق میکنه یا نه پیام رسانهای داخلی هم شاملش میشه ؟
    دوم در بعضی موارد اشاره کردید که اگه خیلی پیگیر باشیم میشه طرف مقابل رو پیدا کرد ،یعنی اگر من وکیل بگیرم میتونم به نتیجه برسم ؟

    1. سلام. تا جاییکه بنده اطلاع دارم و تجربه کردم در برنامه های داخلی امکان پیگیری وجود داره
      در خصوص پیگیری هم بله اگر وکیل داشته باشین امکان داره به نتیجه برسید اما باز هم صد در صد نیست

  102. سلام، امروز از دادسرای شهر قم به من زنگ زدن گفتم خانومی بخاطر فحاشی تو اینستاگرام ازتون شکایت کرده و تا ۲ روز دیگه نهایت بیاین اینجا وگرنه حکم جلبتون صادر میشه! درصورتی که من روحمم از چنین قضیه‌ای خبردار نیست! وکلا استفادم از اینستاگرام در حد روزی چند دیقه دیدن چند تا کلیپه و اصلا فعال نیستم تو چنین جاهایی، من خودم شهرستان دیگه‌ایم خیلیم گرفتار کارو زندگیم اصلا مرخصی ندارم میترسم برم گرفتار بشم، میخواستم بدونم باید چکار کنم؟ برم؟ اگه نرم حکم جلب میفرستن ب آدرسم؟ چون ادرس و شماره تلفنمم داشت کسی ک بهم زنگ زد.
    تروخدا کمک کنین تکلیفمو بدونم..

    1. سلام. برای جلب باید ابلاغ براتون بیاد با تلفن نمیتونن از شما بخوان که به فتا بروید.
      اما در کل بهتره برای حل و پیگیری موضوع تشریف ببرید

  103. با سلام
    شخصی در دایرکت اینستا به مادرم پیام داده بود مادرمم جواب داده بود ..من پیاماشو دیدم از عکس طرف و پیامش اسکرین گرفتم..اما الان دیلیت اکانت کرده پیجشو…بی ادبی نکرده بود اما چون مادرم دیگه جوابشونو نداده بود اون اقا هی پیام میداد جواب بده و چرا جواب نمیدی..الان شکایت کنم ازش با توجه به عکسی ک از خودش فرستاده بود و پیاماش ک اسکرین گرفتم به جایی میرسم؟ممنون

    1. سلام. با توجه به حذف اکانت امکان پیگیری وجود نداره

  104. سلام پسر من ۱۳ ساله است و چند وقت پیش یک اکانت فیک در اینیستاگرام درست کرده وشماره دو اقوام را در پیجها کامنت کرده . بعد از ترسش دیلیت اکانت کرده ولی یکی از اقوام شکایت کرده ایا با اینکه پسرم قبل از شکایت دلیت اکانت کرده پلیس فتا میتواند ردیابی کند؟من از ابرویمان میترسم

  105. سلام خسته نباشید، اگر مردی با همسر خود اختلاف داشته باشد و هر دو نفر در دایرکت اینستا و تلگرام متقابلا بحث و بی احترامی کرده باشند، و مرد تهدید به زدن کرده باشد ولی اینکار را انجام نداده باشد، و بعد از چند هفته خانم اقدام به خود زنی کند، آیا میتواند به آن پیام استناد کند؟ برای استناد به آن اسکرین شات لازم است یا شکایت از فتا؟ و سوال دیگر اینکه، اگر مرد بخواهد ریز مکالمات خود و همسرش را پیگیری کند، و یا بخواهد بفهمد همسرش چند اکانت اینستا دارد و یا با کسی ارتباطی داشته یا نه،این موضوع به نتیجه میرسد؟ اگر بله، از چه طریق؟
    یا مرد شکایت کند از خانوم خود به عنوان توهین از اینستا گرام، فقط ریز مکالمات آن دو نمایش داده میشود؟ یا دسترسی به سایر پیامهای دیگر خانم هم هست با شخص غیر؟
    سوال آخر، اگر قبل از دلت اکانت اینستا شکایت شده باشد و بعد از شکایت مثلا بیست روز تا یک ماه دلت اکانت کند باز به نتیجه میرسد؟

    1. سلام. نخیر به استناد اون پیام نمیشه ادعا کرد ضمن اینکه اگر شکایت از تهدید دارند باید به فتا مراجعه کنند.
      از طریق قضایی به نتیجه ای نمیرسد
      تا قبل از اینکه اکانت حذف شده باشد اگر فتا پیگیری کند ممکنه به نتیجه برسه

      1. با سلام و احترام مجدد ممنون از پاسختون. جواب این سوال رو هم اگر مقدور بود بفرمایید که برای اینکه مرد بفهمد همسرش چند اکانت اینستا دارد و با چه کسانی در دایرکت مکالمه دارد چکار باید بکند؟

  106. سلام
    من چند وقت با یه دختر دوس بودم از طریق تلگرام و واتساپ و او چند تا عکس از خودش برای من فرستاده
    و حالا میخواهد از دست من شکایت کند
    ایا شکایتش بجای میرسد یا ن؟

    1. سلام. اینطور که شما میگین نخیر قابل شکایت نیست

      1. به کدام دیدگاه جواب دادید لطفا اسم رو بگید بدونیم جواب چه کسی رو میدید. کسی که گروه یا کانال تلگرامی شخصی را حذف کرده باشد امکان شکایت نیستش؟؟؟

  107. سلام اگه تو تلگرام شخصی در گروهی ادمین باشه و ممبر های گروه رو حذف کنه و گروه رو خراب کنه میشه دراین مورد ازش شکایت کرد؟؟؟

  108. سلام وفتتون بخیر کسی داخل اینستاگرام به من پیام داده و منو تهدید کرده .ولی پیج این آدم ۰ فالوئر و ۰ فالوئینگ داره .من میتونم شکایت کنم و اون آدم از طریق آی پی گوشیش یا هر چیزه دیگه ای پیدا کنم؟

  109. سلام مجازات فحش دادن در تلگرام که شخص از چت اسکرین شات گرفته حد قذف هستش یا تعزیری؟
    واینکه اگه اسکرین شات داشته باشیم از متن و اسم و شماره ولی شخص ناسزاگو دیلیت اکانت کرده باشه .شخص رو به دادسرا یا دادگاه احضار میکنن؟اگر شخص انکار کنه و مدعی بشه ک شاید اسکرین شات ساختگیه چی میشه؟ به نتیجه میرسه این شکایت ؟

    1. سلام. اگر مشمول قذف باشه حد اجرا میشه

      1. با تشکر از پاسخ دهیتون
        ببخشید چه زمانی قذف میشه و چه زمانی تعزیری؟
        ممنون میشم در ادامه همون کامنتم بقیه سوالهام هم جواب بدید

  110. سلام مجازات فحش دادن در تلگرام که شخص از چت اسکرین شات گرفته حد قذف هستش یا تعزیری؟
    واینکه اگه اسکرین شات داشته باشیم از متن و اسم و شماره ولی شخص ناسزاگو دیلیت اکانت کرده باشه .شخص رو به دادسرا یا دادگاه احضار میدادگاهاگر شخص انکار کنه و مدعی بشه ک شاید اسکرین شات ساختگیه چی میشه؟ به نتیجه میرسه این شکایت ؟

    1. اگر اکانت حذف شده باشه نمیشه پیگیری کرد

  111. سلام مجازات فحش دادن در تلگرام که شخص از چت اسکرین شات گرفته حد قذف هستش یا تعزیری؟
    واینکه اگه اسکرین شات داشته باشیم از متن و اسم و شماره ولی طرف دیلیت اکانت کرده باشه .شخص رو احضار میکنن ؟ طرف انکار کنه و مدعی بشه ک شاید ساختگیه چی میشه؟ به نتیجه میرسه این شکایت ؟

  112. سلام .
    کسی اگر مزاحمت ایجاد کنه و شش ماه ازش گذشته و تازه بخوام سره اون جریان ازش شکایت کنم امکانپذیره؟ طرف همون موقع حذف اکانت کرده بود

    1. سلام. امکان شکایت وجود دارد اما به نتیجه رسیدن بعیده

  113. سلام خدمت وکیل بزرگوار. شش ماه قبل بنده خلافی در تلگرام انجام دادم
    ولی همچنان نمیدونم ازم شکایت شده یا نه
    چون احضاریه برام نیومده ممکنه شکایت نشده باشه گرچه همون لحظه که خلاف کردم دیلیت اکانت کردم. بنظر شما پرونده تموم شدست؟؟؟

    1. سلام. اگر شکایت شده بود تا الان باید براتون ابلاغ میومد

  114. سلام
    من مرداد ۹۷ خرید اینترنتی کردم ولی طرف کلاهبردار بود ورفتم دادسرا ناحیه ۳۱ شکایت کردم
    موبایل و صاحب حساب را به پلیس فتا دادم و بعد ۴ ماه پیام اومد اقای …. پرونده شما به شماره …. به دادسرا ناحیه ۳۱ ارجاع شد این یعنی مربوط به اون پرونده هست یا کسی از من شکایت کرده

    1. سلام احتمالا مرتبط با پرونده سابق باشه. جهت اطمینان به سامانه مراجعه کنید و پرونده های جریانی رو چک کنید.

  115. سلام کسی که با یه ایمیل فیک اینستاگرام نصب کرده باشه بعد نتونه دیگه وارد اون اکانت بشه و اوم ایمیل فیک هم با اسم خودش درست کرده باشه و به یه نفر پیام بده بعد اون طرف بره شکایت کنه ایا مشخص میشه که اون فرد کی بوده که اون اینستاگرام رو ساخته ولی تو اوون میاما هیچ مورد خاصی که تهدید آمیر بوده باشه یا حیثیتی توش نبوده ولی اسکرین شات هوی اون پیج رو داره میشه پیگیری کرد از طریق پلیس فتا و حکم اون نفر که این کار رو کرده چی هستش ؟

  116. با سلام و عرض خسته نباشید
    مدتی پیش بنده با یکی از همکلاسی ها درگیر شدم وقتی قضیه رو در خوابگاه با بقیه درمیون گذاشتم اونها با یک اکانت مجازی رفتن پیویش و تهدیدش کردن بعدش بهش توهین کردن اما من از متن پیامها مطلع نیستم.بعدش دیلیت اکانت زده بودن.پیامها رو از طرف برادر یکی از خانمهای همکلاسی داده بودن این طرف رفته حراست اونا هم زنگ زدن دختره فهمیدن برادر نداره . حالا پسره فقط یه ویس داره که من گفتم من کسی رو که تهدید کرده حدودا میدونم کیه و من تهدید نکردم . حالا با یک اسکرین شات و یک چت دیلیت اکانت شده که با شماره ایران هم نبوده و اصلا بهتره بگم شماره نداشته میشه در دادسرا طرح شکایت کرد ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

  117. سلام.شخصی به من توهین کردند در اینستاگرام زیر یه پیجی و بنده هم عصبانی شدم و جوابشونو دادم و لفظی با هم درگیری پیدا کردیم.ایشون گفتن که از پیاما شات گرفتن و به پلیس فتا شکایت میکنن من سریع دیلیت اکانت کردم.ایا اگر ایشون شکایت کنن شکایتشون به جایی میرسه با وجود دیلیت اکانت من.و میتونن منو پیدا کنن با استناد به شاتها؟

    1. سلام . نه اگر پاک کرده باشین مشکلی پیش نمیاد

  118. سلام خسته نباشید چهارماه و نیم از موقعی که برای یکی از آشناها در تلگرام مزاحمت ایجاد کردم میگذره
    آیا ممکنه ایشون از من شکایت کرده باشن و هنوز احظاریه بدست من نرسیده باشه؟ یا با توجه به اینکه من فرداش دیلیت اکانت زدم ممکنه نتونسته باشن کاری کنن؟

  119. با سلام شخصی در اینستاگرام با اکانت فیک به من پیام میدادند و بعد از مدتی دلیت اکانت زدند از پیاماشون اسکرین دارم ایا قابل پیگیری هستش؟

  120. با سلام خدمت شما
    من برای یه مدت با یک پسر دوست بودم ولی هیچ ارتباط خارج از عرفی باهاش نداشتم،بعد یه مدت به هم خورد این دوستی و به ازدواج ختم نشد، چون اصلا قصد دوستی من ازدواج بود! همون زمان شخص کلی من رو تهدید کرد کلی اذیت کرد که حتی یک بار که تو خیابون مزاحمم شده بود مجبور شدم بگم پلیس بیاد، حتی هک کرده بود سیستم های من رو ولی من مدرکی برای اثباتش نداشتم، حالا بعد از دو سال اون فرد داره با اسم و فامیل کامل من و تمام عکس های خصوصی من که واقعا خصوصی هستن، مدام تو اینستاگرام صفحه درست میکنه و آدمای خیلی ناجوری رو فالو میکنه! و اونا هم زیر عکسای من حرفای نامناسب میزنن. من ایران نیستم نمیتونم برم پلیس فتا، من چجوری میتونم از این شخص شکایت کنم و آیا این که اگر شکایت کنم به نتیجه و جوابی میرسه؟ چقدر طول میکشه حدودا تا به نتیجه برسه؟؟ و این که یک وکیل بخوام بگیرم چقدر ممکنه هزینه نیاز داشته باشه؟ مرسی

    1. سلام. من عذر خواهی میکنم بابت تاخیر در پاسخ گویی. شما از تمام این صفحات اسکرین شات تهیه کنید و هر چت و رابطه ای که با این فرد رو هم داشتید اگر موجوده نگه دارید. بله میتونید اقدام کنید و در صورت پیگیری به نتیجه هم خواهد رسید. جهت اعطای وکالت میتونید تماس بگیرید با بنده یا ایمیل بدید.

  121. با سلام
    من از یک اپلیکشن از یک صفحه فیک اسکیرین شات گرفتم با این مضمون ک روسپی گری میکنن فرستادم تلگرامشون گفتمچجوریه صفحه خودتونه ؟جواب دادن ک فیک هستش ولی عکس خودمه شکایت کردم پلیس فتا پیگیره گفت شمارم ایشالا تو فتا میبینم بلاکم کرد چت ما در. همین حد. بود. میخاستم بدونم میتونن ازمن شکایت کنن بابت این ممنون اگر پاسخ بدید

  122. سلام زندان تعزیری ۱۲ ماه در دادسرای جرایم رایانه ای رو میشه تخفیف گرفت و تبدیل کرد؟؟ ۱-اظهار ندامت کردم ۲-سوئ پیشینه ندارم ۳-در تحقیقات همکاری موثر داشتم

    1. سلام بستگی به نظر قاضی داره اما قابل تخفیف هست و میشه اینکارو انجام داد

  123. سلام.من با یک دختر دوس بودم ولی ایشون بعد یه مدت منو بلاک کرد ولی من دیلت اکانت میکردم و باز بهشون پیشنهاد میدادم…تا هفته پیس که گفت میرم ازت شکایت میکنه…آیا میتونه شکایت کنه؟من نه فحشی و نه تهدیدی کردم فقط میخواستم باهاش ارتباط داشته باسم

  124. سلام و عرض ادب پسرخاله ی من خلافی انجام داده و جرمش شلاق و زندان هست با توجه به این مسئله که سوءپیشینه ندارد و اظهار ندامت و پشیمانی کرده است و در روند پرونده اعتراف کرده و کمک کرده در روال پرونده و همچنین جثه ای ضعیف داره قد ۱۷۵ و وزن ۴۳ ایا میشه کاری کرد که شلاق و زندان به جزای نقدی تبدیل شود>؟ بنظر شما امیدی هست؟ شلاق حدی هست و زندان تعزیری ۱۸ ماه ——–>گفتین شلاق رو نمیشه تبدیل کرد زندان رو چطور؟؟؟؟؟؟؟

  125. شخصی مدعی شده که من در اینستا اکانت فیک ساختم و رفتم داخل فالووراش. و بعدا گفت که اون اکانت فیک پاک شده و اونو از چشم من میبینه. گفته که از من شکایت خواهد کرد. ایا میشه پیگیری کرد که اون اکانت فیک چه کسی بوده؟ فقط از صفحه ی اول اون اکانت اسکرین شات دارم. مطمئنا ایدیش هم فیک بوده. آیا میشه شخص مزاحم رو پیدا کرد؟

    1. سلام، همانطور که در سایر پاسخها اعلام شده امکان پیگیری در این مورد وجود ندارد.

  126. سلام شخصی برای من و همکلاسی هام در تلگرام مزاحمت ایجاد کرده و بعد سریع دیلت اکانت کرده، در صورتی که شکایت کنیم چقدر ممکنه شکایت به نتیجه برسه؟ آیا ردیابی ای پی امکانش هست؟

  127. سلام و عرض ادب پسرخاله ی من خلافی انجام داده و جرمش شلاق و زندان هست با توجه به این مسئله که سوءپیشینه ندارد و اظهار ندامت و پشیمانی کرده است و در روند پرونده اعتراف کرده و کمک کرده در روال پرونده و همچنین جثه ای ضعیف داره قد ۱۷۵ و وزن ۴۳ ایا میشه کاری کرد که شلاق و زندان به جزای نقدی تبدیل شود>؟ بنظر شما امیدی هست؟ شلاق حدی هست و زندان تعزیری ۱۸ ماه

    1. سلام شلاق اگر حدی باشد امکان تبدیل نیست اما اگر تعزیری باشد ممکنه در غالب تخفیف بشه تبدیلش کرد.

  128. در رابطه با کامنت قبل شماره به اسم ناشناس هستش و من تو تلگرام به یکی پیام دادم و دلت اکانت کردم و اون تهدید به شکایت کرده و شماره اون اکانت دلت شده رو داره ولی اون شماره روشن نیست و برای گرفتن اس ام اس تلگرامشو از گوشی ساده گرفته بودم

  129. گوشی ساده که در حد گرفتن پیام از تلگرام روشن و سریع خاموش بشه ، اگه شاکی داشته باشه اون شماره قابل پیگیری و پیدا شدن هست؟

  130. میدونین اصلا نمیدونم چه اتفاقی افتاده ولی اگر از اکانت من سو استفاده کرده باشن چی؟ و من همون روز اکانتمو حذف کردم. لازمه به ایدی اون خانم پیام بدم و علت را جویا بشم یا نه؟

  131. سلام از اکانت اینستا من برای خانومی دایرکت فرستادن و ایشون هم ایدی تلگرام داده… فردا من متوجه شدم دیدم اون خانم منو بلاک کرده… با تلگرامش هم یه ایدی ناشناس هست و نمیدونم بهش پیام بدم یا نه؟ نمیدونم اصلا چی بهش گفتن که منو بلاک کرده؟ من اینستا را دلیت کردم. لازمه به جایی هک شدن اینستا را گزارش کنم؟

  132. سلام. یکی شماره تلفن منو تو گروههای تلگرام پخش کرده و سپس دیلیت اکانت کرده. شکایت کنم راه به جایی میبرم؟ چقدر طول میکشه پلیس پیداش کنه.

  133. سلام آقای وکیل ممنون از اینکه به مردم کمک میکنید.خواستم سوال کنم اگه کسی با پیام رسان تلگرام فارسی و هاتگرام که ایرانی هستش پیامی ارسال بشه و بعد از پیام دلیت اکانت بشه میتونن پیامها و چت هارو برگردونن؟باتوجه به تجربه شما چند درصد احتمال میدین نشه برگردوند؟ممنون میشم جواب بدین

    1. در صورتیکه در ایران باشد امکان پیگیری میباشد.

  134. سلام روز بخیر. بعد از اینکه طرح شکایت کردیم در دادسرا و پرونده رو بردیم پلیس فتا اگر مدرکی پیدا بشه از پلیس زنگ میزنن میگن بیاید اینجا بمن که شاکی هستم؟یا برام احضاریه میاد

      1. یعنی از فتا زنگ میزنن به شاکی میگن مجرم پیدا شده و بیاید اینجا؟ یا شاکی هم از طریق احضاریه به دادگاه فراخوانده میشه

        1. سلام لطفاپاسخ سایر پرسش ها مطالعه فرمایید.

  135. سلام وقت بخیر
    یه نفر تو تلگرام هی پیام میده و دلت می‌کنه موضوع پیاماشام با این عنوانه که میخواد کمک کنه برا اینکه رابطه منو دوست دخترمو درست کنه یک سری اطلاعاتم از دوست مشترک مون میده که تقریبا تهمت هستش و به محض پیام دادن دلت می‌کنه و دوباره جویم میشه
    یه شماره از طرف داریم تقریبا میدونیم کی هست
    میشه ازش شکایت کرد یا میشه پیداش کرد که واقعا کسی که میگه هست یا نه؟
    مشخص میشه اس ام اس از چه گوشی ارسال شده و یا اس ام اس تلگرام با چه گوشی دریافت شده؟ شماره هم همیشه خاموش هست

  136. سلام،خسته نباشین،اگر مدرکی پیدا نشه از طرف که فحاشی و دیلیت اکانت کرده صرفا بخاطر اسکرین شاتی که داریم میتونیم دعوتش کنیم دادگاه طرف رو؟ به عنوان مضنون,یا قاضی قبول نمیکنه

    1. سلام. در صورت تایید پلیس فتا امکان احضار وجود داره

      1. یعنی تا مدرکی پیدا نکنه فتا احضار نمیکنن کسیو دادگاه رو حساب مضمون بودن؟

  137. سلام وقت بخیر
    وکیل محترم ببخشین سوال منم مثل سوال بقیه دوستان هستش
    شخصی دو ماهه تو تلگرام شدیدا بهم فحاشی میکنه این کار رو شبها میکنه ظرف دو دقیقه دلت اکانت میزنه من از تمام پیام هاش عکس دارم با توجه ب دلت زدنش چقد احتمال داره شکایت من نتیجه بده؟؟

    1. سلام. بله قابل شکایت هست اما نتیجه دادن پرونده منوط به پیگیری شما در پلیس فتا هست

  138. در بعضی از پاسخ ها نوشتید که امکان پیگیری درصورت دلیت اکانت وجود نداره!و بعضی جاها هم نوشتید میشه پیگیری کرد…
    بالاخره پیگیری میشه کرد یا ن در صورت دلیت اکانت؟

    1. در صورت وقوع هر جرمی امکان شکایت وجود داره بعضی از دوستان پرسیدن میشه شکایت کرد بنده گفتم بله میشه اما به نتیجه رسیدن پرونده قابل پیش بینی نیست و بستگی به پلیس فتا داره که چطور پیگیری کنن

  139. چرا جواب منو نمیدید..من واقعا به جواب شما نیاز دارم برام خیلی مهمه چون ممکنه زندگی زن داداشم و خودم بکل خراب بشه

  140. حتی به پلیس فتا رفتم گفتش امکانش نیست در صورت دلیت اکانت…ولی بعضیا ها میگن امکانش هست و این حرفا…میخواستم‌کاملا بدونم امکانش هست‌یا‌ن

  141. سلام چندوقت پیش شخصی دراینستاگرام مزاحم من شد و همش حرفایی نامربوطی درباره ناموسم زد ولی الان دلیت اکانت کرده
    چند وقت پیش هم مزاحم دیگه ای اومد که ادعا میکرد یکی از محارم منه و عاشقم شده…وبازم دلیت اکانت کرد ایا میشه پیگیری کرد؟

  142. سلام شخصی با یک اکانت فیک در اینستاگرام به من پیام توهین امیز داده و بعد بارها اینکار رو انجام بده با اکانتهای مختلف فیک و بعد توهین اکانت کاملا پاک میشه، از طرفی منم مجبور شدم اکانتم پاک کردم
    اگر از پیام ها اسکرین موجود باشد ایا بوسیله پلیس فتا میشه پیگیری کرد؟
    از طرفی از طریق یک سایت خارجی که با شماره مجازی پیام ارسال میکنه مزاحمم شدن و توهین و تهمت بهم زدن
    ایا امکان شکایت و پیگیری در این مورد وجود دارد؟

    1. سلام. اگر سایت خارجی باشه امکان پیگیری وجود نداره. اکانت هم اگر پاک شده باشه نمیشه پیگیری کرد.

  143. سلام شخصی با یک اکانت فیک در اینستاگرام به من پیام توهین امیز داده و بعد بارها اینکار رو انجام بده با اکانتهای مختلف فیک و بعد توهین اکانت کاملا پاک میشه، از طرفی منم مجبور شدم اکانتم پاک کردم
    اگر از پیام ها اسکرین موجود باشد ایا بوسیله پلیس فتا میشه پیگیری کرد؟
    از طرفی از طریق یک سایت خارجی که با شماره مجازی پیام ارسال میکنه مزاحمم شدن و توهین و تهمت بهم زدن
    ایا امکان شکایت و پیگیری در این مورد وجود دارد؟

  144. سلام وقتتون بخیر.شخصی با داشتن رمز اکانت اینستای من وارد بخش مدیریت شده اما کاری انجام نداده.من میتونم از روی ایمیلی که اینستا برام فرستاده یا اصلا در کل میتونم اون شخصو پیدا کنم؟

    1. سلام. اگر کاری نکرده شما چطور متوجه شدین که حک کرده شمارو؟

      1. میدونم که رمزو داشته و وارد شده.فقط میخوام بدونم میتونم اثبات کنم کی بوده یا نه؟

      2. میدونم که رمزو داشته و وارد شده.فقط میخوام بدونم میتونم اثبات کنم کی بوده یا نه؟
        یعنی بطور کل میخوام بدونم اگه همچین اتفاقی بیفته فرد میتونه متوجه بشه که کی وارد قسمت مدیریت پیجش شده؟یا فقط متوجه میشه که کسی وارد شده بدون اینکه بتونه بفهمه کی بوده.
        ممنونم ازتون

        1. و اینکه وقتی شخصی با گوشی دیگه ای وارد مدیریت پیج شما میشه اینستا برای شما ایمیل میفرسته که تو اون ایمیل فقط مدل گوشی وارد شده رو اطلاع میده و هیچ اطلاعات دیگه ای از اون شخص به شما نمیده حتی آی پی.قابل پیگیری هست؟و چون اون شخص کاری نکرده امکان شکایت وجود داره ؟

  145. سلام
    من تو اینستاگرام چندین بار مزاحم شخصی شدم و هربار با یه ایمیل فیک پیج ساختم و بعداز ۲۴ ساعت پاکش کردم اما الان طرف بهم گفته که فتا آی پی درآورده در صورتی که پیج من دیلیت کردم ،فتا برای درآوردن ای پی از زمان شکایت تا مشخص شدن چقدر زمان میبره یعنی تو فاصله ۲۴ ساعت که پیج فعال بوده ای پی دراومده؟

    1. سلام. نه تا شکایت بشه و برسه دست فتا و بخواد اقدام کنه روش حداقل دو هفته طول میکشه

  146. سلام دو هفته پیش شخصی برام یه نامه که استعلام فتا بود برای شرکت همراه که خواسته بودن آی پی مورد نظر مشخصاتش گفته بشه رو برای من فرستاد و گفت که این آی پی دراومده و ماله تو هستش اما بعداز این دو هفته هنوز برای من احضاریه نیومده آیا وقتی که فتا آی پی در میاره و استعلام میگیره چقدر زمان میبره که مشخص بشه؟

    1. سلام. تا احضاریه از دادسرا بیاد تقریبا یک ماه طول میکشه

  147. سلام خسته نباشین در تلگرام به شخصی فحاشی کردم شدیدا و دیلیت اکانت کردم همون لحظه… الان سه ماه و نیم گذشته و هنوز احضاریه ای برام نیومده … ایا خطر رفع شده و نتونستن ردیابی کنن منو؟ یا اینکه ممکنه ردیابی همینقدر طولانی باشه پروسه اش؟

      1. ببخشین باز مزاحممیشم….الان سه ماه نیم گذشته ازم شکایت کردن ولی هنوز احضاریه هم برام نیومده ممکنه پیدام نکرده باشن؟ دیلیت اکانت کرده بودم همون روز که فحاشی کردم

  148. سلام.روز بخیر .من توی ی گروه درخواست کار دادم تایپ و پروژه و ….. بعد ی ای دی پ داد و خودشو دختر معرفی کرد و گفت ک تایپ دارم و خلاصه چند روز بعد پ داد ک میخام تایپ بیارم شماره گرفت ک وقتی اومد بزنگه بعد ک من کلی منتظر موندم نیاورد و گفت ک من پسرم و فلان و شروع کرد اذیت کردن ک بیا دوست بشیم ال بل و مدام میخاست منو بشناسه ک گفتم من متاهلم و مزاحم نشو بلاک کردم چند بار دیگه پ داد ک من دلیت اکانت کردم.الان باز با ی اکانت دیگه پ داده .من اگه خانواده ام بفهمن خیلی بد برخورد میکنن پس نمیتونم شکایت کنم .البته الان هم بلاک کردم ولی با توجه ب اینکه شمارمو داره من چیکار کنم من شماره اونو ندارم ولی مبترسم در اینده برام مشکل درست کنه.لطفا کمک کنین

  149. سلام.یه مدت پیش دوستم بااکانت اینیستاگرام من بایه خانم چت مستهجن انجام دادومنم به محض آگاهی دیلیت اکانت کردم.اگرآن خانم شوهرداشته باشدوشوهرش ازاکانت من شکایت کندچقدراحتمال داردکه پلیس فتااکانت حذف شده ی مراردیابی کند ومرااحضارکند؟

      1. باتشکر.اگه پلیس فتابخواداکانت حذف شده روردیابی کنه حدوداچقدرممکنه طول بکشه؟

  150. خانومی به من در اینستاگرام توهین کردن
    و فوری همه پیام ها رو آنسند(پاک) کردن و حساب کاربری هم پاک کردن
    من هیچ مدرکی ازشون ندارم
    فقط با اسم آی دی میشه به جایی رسید؟ پیگیری میشه؟

  151. با سلام
    اگه وسط تحقیقات پلیس فتا حساب کاربری پاک بشه تاثیری در روند پیگیری داره؟

  152. اگه تو اینستاگرام به کسی توهین کرده باشیم ولی حرفای خیلی بدی هم نزده باشیم بازم جرمش حبس هستش؟ میشه با جریمه نقدی حلش کرد؟

  153. برای شکایت از توهین در اینستاگرام چه مدارکی باید از طرف داشته باشیم؟
    ضمنا حساب کاربری پاک شده

  154. سلام.یه نفر با دو تا اکانت اینستاگرام که با ایمیل ثبت نام کرده منو تحدید به پخش عکس و مساعل زندگیم کرده و نه پول میخواد و نه چیزی!یه عکس ازش دارم که مطمعن هم نیستم مال خودشه یا نه!!! اصلا نمیدونم چی از من میخواد؟! اگر همونطوری که گفتم اکانت اینستاگرامش رو پاک کنه و با ایمیل های الکی ثبت نام کرده باشه، آیا میشه پیداش کرد؟

    1. سلام. در صورتیکه اکانت رو حذف کرده باشه پیگیری خیلی سخت میشه اما ممکنه به نتیجه برسه

  155. اگر تو چند تا پیج اینستاگرام کامنت بذاریم و شماره کسی رو پخش کنیم ولی بعدش دلیت اکانت کنیم ایشون شکایت کنن کار به جایی میرسه؟

    1. سلام. بله در صورت پیگیری به نتیجه خواهند رسید

    2. سلام در صورت پیگیری امکان داره به نتیجه برسه اما احتمالش کمه

  156. من توی اینستاگرام به خانومی پیام دادن و توهین کردم
    ولی بعدش دلیت اکانت کردم
    اگه شکایت کنن به جایی میرسن؟در صورت داشتن اسکرین شات چطور؟

    1. سلام. قاعدتا در صورت حذف قابل پیگیری نیست اما در صورت پیگیری مجدانه امکان داره به نتیجه برسند

    2. سلام در صورت پیگیری امکان داره به نتیجه برسن اما احتمالش ضعیفه

  157. ضمنا از تمام پیم های این خانم اسکرین شات دارم که خودش مایل به این ارتباط بود

  158. آیا امکان شکایت از طرف شوهرش وجود داره؟ با توجه به اینکه خانمش خوش هم مقصر بود جرمم من چیه؟

    1. در صورتیکه اکانت رو حذف کده باشید امکان پیگیری وجود نداره

  159. بنده به مدت یک هفته با خانمی در تلگرام دوست شدم و تمیدونستم شوهر داره و بعد شوهرش فهمید و از طریق پیامک تهدیدم کرد، البته خودش هم پیامهای عاشقانه میداد، آیا امکان شکایت کردن از من وجود داره

  160. سلام خسته نباشید شخصی در اینیستاگرام بنده پی ام داده ب شدت بهم توهین کرده وحرفهای ناموسی بهم دادن من از پیامهاشون اسکرین دارم ولی خودشونو دلیت کردن امکان شکایت هست؟؟؟

  161. سلام و وقت شما بخیر سوالی داشتم از حضور شما وکیل مجرب و محترم. احضاریه از دادگاه ناحیه ۳۱ تهران چند روزه برای متهمی صادر و ارسال میشه. منظورم اینه چند روزه احضاریه میرسد دست طرف مقابل؟

    1. سلام. نمیشه گفت چند روز طول میکشه پست باید بیاره ممکنه دو هفته طول بکشه ممکنه ۵ روز طول بکشه

  162. سلام…آیا شخص قاضی یا بازپرس میتونن به دایرکت های اینستاگرام دسترسی داشته باشند؟
    اگر پیامها پاک شده باشند چطور؟
    ایا مراکز اراعه دهنده اینترنت مثل ایرانسل میتونن به اطلاعات دایرکت دسترسی داشته باشند؟

    1. پلیس فتا امکان دسترسی داره اما اپراتورها خیر

  163. سلام نه ماه پیش از من شکایت شده تو شهر خودمون و هیچ خبریم نه از احظاریس نه هیچی و منم فقط شنیدم که ازم شکایت شده و اینکه من همون روزی که اسکرین از چتام گرفتن دلیت اکانت کردم و البته اینم بگم اون شماره ای که باهاش بودم شماره مجازی بوده میخواستم بدونم امکانش هست که منو پیدا نکرده باشن و خبری نشه؟

  164. سلام . خوبین . ایا در جرایم رایانه ای اگر من سو سابقه نداشته باشم و محکوم به زندان شوم و اظهار ندامت و پشیمانی کنم و در دادگاه در روند پرونده اقرار کنم و وجدان قاضی را راحت کنم میتوانم یک سال حبس تعزیری را تبدیل به جزای نقدی کنم؟ یا در این زمینه قاضی های جرایم رایانه ای سخت گیر هستن>؟

      1. چقدر امید هست با توجه به اینکه بیمار هستم و البته سو پیشینه هم ندارم دادگاه تجدید نظر تبدیل کنه حکم بنده رو. از بیماری خودایمنی رنج میبرم که با استرس تشدید میشه…یکسال حبس تعزیری هست

    1. سلام. باید بدونم حکمتون دقیقا چی هست تا بتونم اظهار نظر کنم. در تبدیل مجازات حکم صادره و نوع مجازات ملاکه. لطفا به دفتر مراجعه کنید.

  165. وقتی فتا جوابیه رو داد ایا دادسرا سریعا احضاریه میفرستن برای متهم؟چقدر طول میکشه احضاریه بده

  166. با سلام،میخواستم بدونم از زمان شکایت من چقدر طول میکشه تا فتا مدرک پیدا کنه بده دادسرا تا احضاریه بره برای متهم… مثلا فردا من شکایت کنم چندوقت بعد حدودا طرف میاد دادگاه

    1. و اگر مدرکی پیدا نکنن و به کسی مضمون باشم میشه دعوتش کنن دادگاه مضمون رو

    2. سلام معمولا فتا حدود یک ماه طول میکشه تا جواب بده

  167. سلام روز بخیر. حدودا ۴ ماهه از من شکایتی طرح شده در دادسرا ناحیه ۳۱ ولی هنوز احضاریه ای بدست بنده نرسیده است میخواستم ببینم ممکنه چون دیلیت اکانت کرده بودم پیدام نکرده باشن یا روال واقعا همینقدر طولانی هست همیشه

    1. و اینکه تو یه سوال دیدم نوشته بودین فتا حدودا یک ماهه پاسخ شکایت رو میفرسته دادسرا. معمولا دادسرا چندوقته احضاریه صادر میکنه برای متهم و شاکی که برن دادگاه؟

      1. دادسرارو باید حضوری تشریف ببرید پیگیری کنید

    2. سلام.معمولا بعد از حذف اکانت قابل پیگیری نیست

  168. عرض سلام و خسته نباشید، اگر کسی فقط با آیدی موبوگرام پیام داده باشه و هیچ توهینی هم در پیام ها نباشه، بعد دیلیت اکانت کنه، امکان اینکه بشه شماره یا آدرسی از این شخص پیدا کرد فقط به خاطر اینکه بفهمم کیه هست؟ پلیس فتا پیگیری میکنه؟

    1. سلام. نخیر اتفاقی نیافته که در موضوع شما

  169. سلام . ببخشید اینقدر سوال میکنم
    بعد اگر ان فرد فیلم را پخش کند باید چه کنم

    1. سلام، فیلم اگر پخش بشه جرمه و قابل شکایت در دادسرا

  170. سلام مجدد .ممنون بابت کمکتون
    بعد من میتونم بخاطر تهدیدهایش ازش شکایت کنم

    1. سلام، امکان شکایت هست اما با توجه به موضوع پیش امده ابتدایی بهتره همچین کاری نکنید.

  171. سلام چند وقت پیش یک نفر از طرف یک ربات برای من درخواست چت داد منم درخواست چت رو قبول کردم بعد گفت اگه میخوای بیام پیوی شرط داره منم چون تا حالا از این کارها نکرده بودم قبول کردم بعد گفت باید یه فیلم غیر اخلاقی از خود بدی منم قبول کردم ودادم بعد گفت من پسرم و میتونم ازت شکایت کنم و هروز منو تهدید میکردومیگفت بیا ببینمت . حالا این فرد میتونه از من شکایت کنه

    1. سلام نخیر شکایت هم بکنه به جایی نمیرسه

  172. با سلام و عرض ادب . سوالی داشتم از خدمت شما وکیل بزرگوار. پروسه پرونده شکایت در پلیس فتا حدودا چقدر زمان میبره؟ میخوام ببینم مثلا حداکثر چقدر زمان میبره

    1. چون بنده حدودا سه ماه هست شکایت کردم ولی هنوز خبری نشده … میخواستم ببینم یعنی طبیعیه؟ یا بیشتر از اینها هم طول میکشه

    2. سلام اگر منظورتون پاسخ پلیس فتا هستش حدود یک ماه باید طول بکشه

  173. سلام ببخشین واسه اینکه یه پرونده تو فتا پیگیری بشه اون ایدی تلگرامی ک ازش شکایت میکنیم باید تا اخر پروسه شکایت وجود داشته باشه یا اگه موقع شکایت وجود داشته باشه و به فتا هم ارجاع داده بشه ولی وسط پروسه دیلیت شه تکلیف چیه؟

  174. سلام خسته نباشین ببخشین یکی گفته از من تو فتا شکایت کرده اونموقع که شکایت کرده اونموقع من نمیدونستم یعنی ایدی تلگرامم هنوز بود و پاک نکرده بودم تا اینکه الان فهمیدم حدود سه یا چهار ماه پیش ازم شکایت کرده ومنم بی خبر بودم و ایدیمم فعال بود. امروز که فهمیدم سریع دیلیت کردم توروخدا کمکم کنین یعنی ممکنه این سه چار ماه که بی خبر بودم و طرف ازم شکایت کرده رد منو زده باشن؟؟چون مزاحمتم ب دلیل خانوادگی و ناموسی بوده ولی فک نمیکردم کشدار بشه.توروخدا کمکم کنین

    1. اون سه چهار ماه پیش که ایدیم بود شکایت کرده بود . بنظرتون امروز ک ایدیمو دیلیت کردم فایده داره یا بازم پیدام میکنن؟ من اونموقع نمیدونسم طرف شکایت میکنه و با خیال راحت تلگرامم فعال بود. طرف خیلیم پیگیره و گفته پدرتو درمیارم.خیلی میترسم.توروخدا بگین چکارکنم

      1. اصلا واسه اینکه یه پرونده تو فتا پیگیری بشه اون ایدی تلگرامی ک ازش شکایت میکنیم باید تا اخر پروسه شکایت وجود داشته باشه یا اگه موقع شکایت وجود داشته باشه و به فتا هم ارجاع داده بشه ولی وسط پروسه دیلیت شه تکلیف چیه؟

        1. سلام، هنگامی که فتا داره سرچ میکنه و پیگیری میکنه باید موجود باشه

  175. سلام. یه نفر در اینستاگرام منو زیر پست دوستام تگ میکنه و فحش های بسیار زشت میده به من و من رو به عنوان های مختلف و زشت معرفی میکنه با ذکر شماره ام . از کامنتش اسکرین شات گرفتم اما صاحب پست کامنت رو پاک کرده. ایا هنوز قابل پی گیری است؟ در تلگرام هم بارها بلاکش کردم و با شماره های مجازی اکانت میسازه و مدام پیامهای نامحترمانه میده. اما هربار پیامهاش پاک میشه. این هم پیگیری میشه ؟

  176. سلام و خسته نباشید خدمت وکیل ارجمند. شکایتی کردم از یکنفر که به بنده اهانت کرد و هتک حرمت کرد الات حدودا سه ماه گذشته ازین جریان و هنوز که هنوزه ردی از طرف مقابل پیدا نشده میخواستم ببینم ایا همه پرونده ها پروسه ش انقدر طولانی میشه و عادیه یا برای من امیدی بهش نیست؟ طرف دیلیت زده بوده

    1. سلام پروسه پرونده ها که طولانی هست اما کار شماهم احتمال منتج شدنش خیلی کمه

    1. عذرخواهی میکنم چند روز فرصت نکردم سایت رو ببینم

  177. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم وقتی دیلت اکانت زده باشن تلگرامشو ولی چت هواشو داشته باشی طرف مقابل پاک نکرده باشه و در صورت شکایت میشه پیگیری کرد و شخصو پیدا کرد

    1. سلام نخیر وقتی اکانت پاک شده باشه امکان پیگیری نداره

  178. سلام،کسی تو اینستا پیام داده و حرفای بدی در موردم زده و بعد دیلیت اکانت کرده، فقط اسکرین پیام هاش هست،شکایت شده از این شخص، آیا پلیس میتونه پیدا کنه؟ گفتن آی پی و سرور رو پیدا میکنند، آیا واقعا میتونن؟
    تروخدا جواب بدین و اینکه طرف با ایمیل اشتباه اینستا ریخته بود

    1. سلام. معمولا این پرونده ها به نتیجه نمیرسه

  179. سلام خسته نباشین
    باتوجه ب اینکه تلگرام فیلتره و سرورای تلگرام تو ایران نیس سرورای اینستام تو ایران نیست ، چقد امکان داره ک از یه ایدی تلگرام یا اینستا که شدید مزاحمت ایجاد کرده شکایت کنیم و بریم فتا و ب نتیجه برسیم ؟ چون بعضی وکلا میگن میشه بعضیا میگن نمیشه ,از طرفی ن شماره داریم از اون ادم متهم ن هیچی فقط ایدی تلگرام و اینستا و یسری چت فتا چقد میتونه ب اطلاعات مثل ای پی اون ایدی متهم دست پیدا کنه وقتی سرور تلگرام تو ایران نیس

    1. توروخدا یه توضیح جامع بدین ک دقیقا بفهمیم چجوریه بعضیا میگن میشه بعضیام میگن بیخیال شو نمیشه

      1. سلام. اگر اکانت طرف پاک نشده باشه قابل پیگیری هست اما در صورت حذف اکانت پیگیری مثمر ثمر نخواهد بود

  180. ببخشین اگه از یه ایدی تلگرام واینستایی ک مزاحمم شده و هیچ شمارم ازش ندارم فقط چت و ایدیش هس شکایت کنم مراحلشو توضیح میدید همون اول میره فتا یا بعد از شکایتم؟ واضحتربپرسم میخام بدونم مثلا امروز برم شکایت کنم همون روز میرم فتا و اون ایدی رو افسر فتا بررسی میکنه یا نه طول میشکه؟ اگه طول میشکه چن روز بعد از شکایتم ، پلیس فتا وارد کار میشه؟
    لطفا اینم بگین اگه در حین شکایتم و بررسیای پلیس فتا ، اون ایدی پاک بشه ، از بررسی های قبلی به نتیجه می رسن؟

    1. سلام، شکایت تو دادسرا طرح میشه بعد میره فتا اگر پیگیر باشین فتا میتونه سریعتر پیگیری کنه

  181. میشه توضیح بدید چجوری میشه پیگیری کرد؟ مگه فیلترشکن و پراکسی ای پی رو تغییر نمیده؟فتا چجوری میخاد بفهمه اون شخص مزاحم ناشناس کی بوده؟

    1. شما به هر حال از یه منبع اینترنتی به فیلتر شکن وصل میشید دیگه، از طریق همون ادرس و مشخصاتتون در میاد

  182. سلام
    ببخشید کسی تو اینستاگرام حرف های زشت به بنده بزنه و منم متاسفانه از روی کنجکاوی جواب اون شخص رو با تایید حرفای زشت داده باشم
    بعد از اتمام حرف تهدید به پیگیری کردن که منو پیگیری کنند و آدرس و نام اصلی ام رو پیدا کنند
    آیا چنین چیزی ممکن است رخ دهند و در واقع چنین چیزی امکان پذیر هست؟

    1. سلام، اگر توهین و فحاشی بوده باشه قابل پیگیری هست

  183. خسته نباشید یه اقایی منو تهدید به شکایت میکنه از طریق فتا اما من هم میتونم به جرم تهدید از اون اقا شکایت کنم اما در تلگرام من چت هایی دارم که نمیخوام کسی ببینتشون اگر از طریق فتا شکایت کنم چت های شخصی من هم کامل در دسترس هست؟ خاهشا جواب بدید ممنون

    1. سلام، اگر اکانت شما باقی باشه امکان دستیابی به پیام ها وجود دارد

  184. سلام دوستم که پونزده سالشه با یه پسر دوست بودن و عکس داره ازش و الان که جدا شدن پسره تهدید میکنه پخششون میکنه .الان این دختر نمیخواد خانوادش متوجه بشن چطور میتونه شکایت کنه

    1. سلام، تهدید اقا اگر کتبی باشه قابل شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای میباشد

  185. باتوجه ب اینک تلگرام فیلتره ای پی ک فتا بخاد پیدا کنه ای پی دقیق اون شخص هست یا ن؟ چون خیلیا از پراکسی و فیلترشکن استفاده میکنن چقد امکانش هست ادرس دقیق طرف پیدا شه؟لطفا اینم بگین اصلا فتا از طریق ای پی ادرس چقد میتونه به ادرس دقیق یه شخص دسترسی پیدا کنه
    مرسی

    1. بله در صورت استفاده از فیلترشکن هم قابل پیگیری میباشد

  186. سلام یه نفر تو تلگرام اومد تو pv من و درخواست دوستی داد قبول کردم شب اول چت کردیم کمی روز دوم دیدم تو اینستاگرام عکسمو لایک کرد تعجب کردم روز سوم درخواست شارج کرد از من و من موافقت نکردم بعد شروع به تهدید کرد و گفت ک یه کاری میکنم ک نتونی از هیچ شبکه مجازییی استفاده کنی اگه شارج ندی فعلا تو تلگرام ریپورت کرده منو گفت ایدیتو میزارم تو کانال هم اینستا و هم تلگرامتو ریپورت کنن حالا چطور میتونم از دستش اون مزاحم خلاص بشم وچطور میشه مجازاتش کرد ایا مجازاتی داره کارش؟

    1. سلام به جرم مزاحمت و تهدید میتونید ازش شکایت کنین

  187. سلام چند وقت پیش یکی بهم تهمت زد که در پیج اینستاگرامم عکس های نامناسب میزارم و کلاهبرداری میکنم.
    من چون ایمیل نداشتم پیجم رو بدون ایمیل ساخته بودم فقط یک ساعت شماره ام رو زدم که تایید بشه بعدش شماره ام رو ورداشتم الان این شخص از صفحه پلیس سایبری ایدی پیج بنده رو نوشته بود و عنوان شکایت هم نوشته بود اخاذی و عکس های نامناسب و فیلم درعوض من هیچ عکسی در پیجم قرار ندادم اما ترسیدم و سریع اکانتم را دلت کردم آیا اگر از طریق پلیس سایبری توی وبسایتشون از من شکایت کرده باشه آیا شکایتش به جایی میرسه؟منظورم اون یک ساعت شماره ایی بوده که برای تایید گذاشتم آیا میشه از طریق اون شماره پیگیری بشه من کاملا پیج رو دلت اکانت کردم و این کارایی که ایشون میگن رو انجام ندادم الان من باید چیکار کنم لطفا جواب بدین آیا اگر شکایت کرده باشه به جایی میرسه؟؟؟

    1. سلام، در صورتیکه اکانت شما قبل از شکایت پاک شده باشه امکان پیگیری وجود نداره

  188. سلام
    در پیام رسان هاتگرام که غیر رسمی اگه به شخصی پیام بدی و بعد پیام هارو هم برای خودم هم برای اون حذف کنم و بعد دیلیت اکانت بزنم . ایا چون هاتگرام غیر رسمیه امکان بازیابی پیام ها از طریق فتا ممکنه؟ ممنون میشم سریع جواب بدید واجبه

      1. سلام ببخشین کسی تو تلگرام و اینستا مزاحم خودم و فالورام و دوستام شده اطلاعات شخصی و عکسای منو پخش کرده و باعث ابروریزی شده هربارم بعد از یکی دوماه چ تلگرام چ اینستاش دیلیت میشه باز با یه اکانت دیگ میاد
        با توجه ب فیلترینگ تلگرام اگ از ایدیش قبل ازاینک دیلیت شه شکایت کنم ب نتیجه میرسم ؟چون همون موقع ک دیلیت نشده بود شکایت کردم ولی الان دیگ ایدیش دیلیت شده
        حالا میخام بدونم شکایتم نتیجه میده یا ن چون اونموقع ک شکایت کردم ایدیش بود ولی الان دیگ پاک شده

        1. سلام ای دی جدیدو به فتا اعلام کنید رو همون شکایت قبلی

  189. سلام خسته نباشید
    ببخشید ی نفر از من تو تلگرام اخاذی کرده ۵٠هزار تومن
    چتاشو دارم کلا ولی دلیت اکانت کرده و من ن شماره ای ازش دارم ن ایدی تلگرام ن اسم ن هیچی
    میشه پیگیری کرد و شکایت کرد؟؟؟

  190. با سلام و عرض ادب… شخصی از بنده به جرم مزاحمت تلگرامی شکایت کرده ولی با گذشت ۸ هفته از زمان شکایت هنوز احاضریه ای بدست من نرسیده با توجه به اینکه بنده دیلیت اکانت کرده بودم ممکنه پیدام نکرده باشن که احضاریه نیومده برام؟

  191. سلام فردی باشماره ای که بنام خودش نیست به من ازتریق تلگرام پیام داده و من اسکرین شات دارم از پیام هاش ولی اکانت رو حذف کرده ایا میتونه بابت اینکه شماره ای که بااون تلگرام رو نصب کرده وبنام خودش نیست ودیلد اکانت کرده مدعی بشه که این پیام هارو اون نداده

    1. سلام . معمولا در صورت حذف اکانت امکان پیگیری وجود ندارد.

  192. باسلام
    شکایت از مزاحم تلگرامی که اطلاعات شخصی من رو فاش میکنه و میشناسمش و اطلاعاتی رو در موردش دارم و توی شهر خودمون هست حداکثر چقدر طول میکشه؟

  193. سلام،خسته نباشید اگر شخصی در تلگرام فحاشی کند و دیلیت اکانت کند با توجه به این مسئله که گفتین دیلیت اکانت قابل پیگیری نیست از طریق آی پی ادرس امکان ردیابی طرف مقابل وجود دارد یا این مسئله توسط بعضی از مثلا گفته میشود برای جذب طرف و قرارداد بستن

      1. با تشکر ولی بعضی وکلا میگفتند از طریق ای پی ادرس یا پرینت تلگرام میشه جرم رو ثابت کرد و طرف مجرم را یافت ایا اینها فریب تبلیغاتی بعضی از وکلا میباشد؟ یا همچین راهی وجود دارد. متشکرم

        1. سلام. بهتر است از عبارت فریب تبلیغاتی وکلا استفاده نشه همکاران محترم قطعا موکل رو گمراه نمیکنند و امکان داره بعضی از موسسات که آگاهی کامل ندارند این ادعا را داشته باشند. بنده تا جایی که خودم کار کردم و تجربه دارم و از قضات دادسرای جرایم رایانه ای پرسیدم در صورت حذف اکانت امکان پیگیری وجود نداره.

          1. بله شرمنده از شما و جامعه وکلا عذر میخوام بابت نوشتار بدلحنی که ناخواسته داشتم سپاسگذارم از شما . خیلی با راهنمایی سازنده کمک کردین.

          2. سلام،خسته نباشید،بمن هم فحاشی کردن و دیلیت اکانت کردن یکی از دوستام میگه یه اشنا داره میتونه طرف رو پیدا کنه فقط ۱میلیون میخواد بعنوان شیرینی به طرف بده،بنظرتون امکان داره با اشخاصی که داره پیدا کنن طرفو که این پول رو بپردازم؟یا بلوف هست

          3. سلام من اطلاعی ندارم و تا جایی که میدونم و تجربه دارم امکان پیگیری نداره

  194. یعنی اگر شوهرم بفهمه و پیگیری کنه،امکانش هست بفهمه من پیام ها رو دادم؟
    پیام های اینستاگرام بخاطر دلیت اکانت من کلا پاک شده از گوشی اونم

  195. سلام، خواهش میکنم کمکم کنید، پارسال با پسری دوست بودم، در اینستاگرام و تلگرام چت می کردیم، و بنده تعدادی عکس از خودم برای اون توی سیکرت چت تلگرام فرستادم که همش زود از هر دو صفحه ی من و اون پاک میشد، من بعد از اون جریانات،ازدواج کردم، و اینستا و تلگرامم رو کلا دلیت اکانت کردم.حالا اون داره منو تهدید میکنه ک آبروت رو میبرم،در حالیکه جز همون پیام های اینستاگرام چیزی نمونده بود، و تلگرام هم چون در سیکرت چت پیام می دادیم همش پاک میشد،با توجه ب اینکه بنده کلا دلیت اکانت کردم، آیا امکان داره ثابت شه من به اون توی اینستا پیام ها رو دادم؟خواهش میکنم جوابم رو بدید

    1. سلام، اگر اکانتتون رو پاک کرده باشین مشکلی پیش نمیاد

  196. سلام با تشکر از سایت خوبتون. میخواستم ببینم پلیس فتا بعد از شکایت از طرف مقابل چند روزه طرف رو پیدا میکنه حداکثر؟ من ۱ماه قبل شکایت کردم هنوز خبری از پیدا کردن طرف مقابل نشده انگار چون خبرم نکردن،یه شخصی عکسهای شخصی نامزد بنده رو پخش کرده بود و دیلیت اکانت کرده بود ماهم شکایت کردیم یک ماه قبل

    1. سلام، به خود فتا مراجعه و از افسر مربوطه پیگیری کنید

  197. اکانت حذف شده تلگرام به چه دلیل قابل پیگیری نیست؟بعضی از وکلا میگویند از طریق رد یابی ای پی ممکن است نظر شما چیست؟

    1. سلام، با توجه به اینکه بعد از حذف اکانت اطلاعات به طور کامل حذف میشه و فقط در سرورهای اصلی باقی میمونه و سرورهای تلگرام در خارج از کشور هست و قابل پیگیری نیست

  198. سلام. وقت شما بخیر. با توجه به اینکه فعالیت در تلگرام از مدتی پیش غیرقانونی شده، جرایم مربوط به فروشگاه های تلگرامی قابل پیگیری هست؟ اینکه شخصی جنسی رو موجود نداشته و وانمود کرده که موجود داره و هزینه جنس رو دریافت کرده و بعد از یک ماه جنس رو ارسال کرده و حاضر نیست سفارش رو کنسل کنه، جرم محسوب میشه؟ همینطور گران فروشی در تلگرام که شواهد برای اثبات اون وجود داره جرم محسوب میشه؟

  199. با سلام و عرض ادب و خسته نباشید،برای شکایت جرایم رایانه ای مستقیما به پلیس فتا در تهران مراجعه کنم؟ ساعات غیر اداری مثل ساعت ۸ شب هم قبول شکایت میکنن؟

    1. سلام، نخیر به دادسرای جرایم رایانه ای باید مراجعه کنید

  200. سلام یکی تو تلگرام ب من فحاشی کرده و من از شماره و ایدیش و چتاش شات گرفتم ولی الان دلیت اکانت کرده امکان پیگیری هست؟!
    خواهشاجواب بدید ممنون

  201. درود برشما
    خواهشا منو راهنمایی کنید چطور باید اینستا گرام را حذف کنم
    سپاسگزارم

  202. سلام اگه کسی تو تلگرام به شما به مدت یک هفته پبام بده و دلیت اکانت کنه و بعدش یکی دوبار هم تماس گرفته باشه میشه از ایشون شکایت کرد

      1. سلام. شما شلاقت بابت چی هست؟ اگر حدی باشه نمیشه کمترش کرد اما اگر تعزیری امکام تبدیل یا کمتر کردنش هست.

  203. با سلام دوباره
    برای حذف اکانت اینستاگرام تلگرام
    لغو نصب را بزنیم کافیه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  204. سپاس از پاسخگویی شما
    برای حذف اکانت اینستاگرام تلگرام، لغو نصب را بزنیم کافیه؟

  205. سلام
    شخصی با اسم وفامیل کسی دیگه، در اینستا دایرکت داده که بابات. دست از سرمن برنمیداره، وبعد اکانتش را حذف کرده با توجه به اسکرین شاپ که از پیامهاش دارم میتونم ازش شکایت کنم

    از چه طریق میشه فهمید که آن شخص کیه
    باسپاس

  206. سلام خسته نباشید عکسهای شخصی بنده را در گروه تلگرامی پخش کرده اند و حذف اکانت کردن ایا اگر اصل پیامهای فرد را برایم از گروه بفرستن پلیس فتا قادر به ردیابی متهم میباشد؟ چقدر زمان می برد تا طرف پیدا شود؟

  207. سلام.
    یه نفر با در تلگرام اومد پی وی من گفت برات ممبر واقعی میخوای منم گفتم بله.گفت اول پولو بفرست منم اعتماد کردم پولو فرستادم بعد طرف برام ممبر فیک فرستاد و بعد بلاکم کرد‌
    مقدار پول هم ۵۰ هزارتومان بود.
    باتوجه به این که طرف داره از شماره مجازی استفاده میکنه،آیا موضوع قابل پیگیریه؟

  208. سلام
    ی نفر ک قبلا باهاش دوست بودم الان داره بد جور منو اذیت میکنه و دائم تهدیدم میکنه
    .اون این کارو از طریق اکانت های ناشناس اینستگرام انجام میده.
    آیا راهی هست که با توجه به اکانت اینستا بشه آی پی طرف رو پیدا کرد و از اون طریق شکایت کرد؟

    1. سلام. اگر اکانت حذف نشده باشد قابل پیگیری میباشد.

  209. اصلاحیه سوال قبلی:با سلام و عرض ادب خدمت شما،شخصی شماره ی نامزد بنده را در گروه هایی در تلگرام پخش کرده است و سپس دیلیت اکانت کرده است و از گروه شخصی پیام ان شخص را برای ما فوروارد کرده است،میتونیم شخص رو پیدا کنیم؟ کجا باید شکایت کنیم دوستان میگفتن از طریق ادرس آی پی میتونید پیداش کنید ولی با توجه به استفاده از فیلترشکن ایا میشه شخص رو پیدا کنیم؟

  210. سلام شخصی طی چندین ماه ولی به فواصل طولانی با ایدی های مختلف به چندتا از فالورای من در اینستاگرام پیام داده و برای من مزاحمت ایجاد کرده و هر بار اکانت اینستاشو دیلیت میکنه ایا در صورت شکایت, پلیس فتا میتونه شخص مزاحمو پیدا کنه؟

    1. سلام با توجه به حذف اکانت امکان پیگیری پایین است.

  211. سلام و خسته نباشید،شماره ی نامزدم را توی گروههایی پخش کرده اند و سپس دیلیت اکانت کرده اند به اسم دختر خراب ،ایا میتونیم شکایت کنیم؟ کجا باید بریم برای شکایت؟ ایا به نتیجه ای میرسه؟

    1. سلام با توجه به حذف اکانت امکان پیگیری وجود ندارد

  212. سلام
    با توجه به فیلتر تلگرام در ایران آیا مزاحمت در تلگرام از طریق پلیس فتا قابل پیگیری است؟

  213. ببخشید روال و پیگیری شکایت از طرفی که با صفحه فیک اومده و توهین کرده چقدر طول میکشه؟؟سریع ترین زمان ممکن چقدر طول میکشه؟

  214. و این رو هم باید بگم که هر دو نفر با این کارشون باعث ایجاد مزاحمت برای طرف مقابل شدن

    1. سلام. ایجاد مزاحمت قابل پیگیری میباشد

  215. سلام آیا انتشار آیدی یک فرد ب عنوان ایدی فرد دیگه جرم محسوب میشه ؟! کسی ک ایدیش پخش شده هم ، ایدیشو عوض کرده و با پخش ایدی طرف مقابل(فرد دروغگو) تلافی کرده . ایا امکان شکایت از فردی که اول آیدی تلگرام رو پخش کرده وجود داره ؟

  216. سلام اگر کسی از طریق پیام ناشناس فوحش و بد بیراه بگه بارها پیام بده و اذیت کنه و مدرکم داشته باشیم که طرف کیه قابل شکایته؟؟

  217. سلام…ممنون از جواباتون…اگر یه دختر با یه مردمتاهل رابطه داشته باشه و تو تلگرام به دوستش بگه …اگه دوست دختره برای جلوگیری از نپاشیدن زندگی مرد متاهل به خانمش مثلا بگه …این جرم تلقی میشه ؟ …یا ساده تر بگم افشای فسادورابطه نامشروع جرم تلقی میشه ؟

  218. سلام وقت بخیر…خواهر بنده ازدواج کرده و نامزد قبلی چندبار تهدید کرده در تلگرام و اینستاگرام و بلافاصله هم حذف حساب میکنه و تازه مطمئن نیستیم اونه اما احتمالش بسیار بالاست چون کسی دیگه وسط نبوده…. ایا با دیلیتد اکانت اینستا و. تلگرام وقتی به شخص خاصی مضنون باشیم میشه نتیجه سریعتری گرفت؟ یعنی مثلا میتونن هیستوری بگیرن این طرف بوده این پیاما رو داده و حساب رو پاک کرده ؟

    1. سلام معمولا با حذف اکانت پیگیری ممکن نیست

  219. سلام, اگر کسی با صفحه فیک در اینستاگرام به دوستان من دایرکت بدهد و بگوید با من دوست است و قصد ازدواج داریم در صورتی که واقعیت ندارد جرم محسوب میشود؟ من میتونم پیگیری کنم این موضوع رو؟ با توجه به اینکه این پیام ها بین اون فرد و نفر سومی بوده من میتونم شکایت کنم؟

    1. سلام اگر صفحه فیک به اسم شما ساخته شده باشد قابل پیگیری هست

      1. خیر , صفحه به نام من نیست , ایشون با یک صفحه فیک خودشون رو دوست من معرفی میکنند و به افراد و دوستان من در اینستاگرام پیام میدهند و میگویند من و ایشون قرار ازدواج داریم , در صورتی که من اصلا ایشون رو نمیشناسم, میتونم از ایشون بابت این کار شکایت کنم یا دلیل قانونی برای شکایت محسوب نمیشود؟ چون به خود بنده میتقیم پیام ندادند و فقط من رو فالو کرده بودن

  220. سلام.ی نفر با پیج فیک من رو تو اینستاگرام تهدید کرد من از اون چت اسکرین شات گرفتم ولی الان دیدم اون اکانت پاک شده و هر چی میزنم دگ اون اکانت وجود نداره و من فقط از اون طرف ی اسکرین شات از صفحه چت دارم.شکایت کنم ب نتیجه میرسه؟؟؟؟؟؟و آیا دوندگی زیاد داره؟؟؟

    1. سلام. معمولا مواردی که اکانت طرف مقابل حذف شده باشه به نتیجه نخواهد رسید اما با دوندگی و رفت آمد به پلیس فتا امکان حصول نتیجه وجود دارد.

    2. سلام با توجه به تجربه شخصی بنده بعیده به نتیجه برسه

  221. سلام ایا قرار دادن تگ ها و اسمای جنسی در تلگرام برای جذب مخاطب به کانالهای اخلاقی و سالم جرم است یا ن

    نکته صرفا یگ کانال یا اسم کانال جنسی هست و هیچ گونه محتوای جنسی یا غیر اخلاقی در کانال های معرفی شده نیست
    و صرفا لینک خالی است
    بنرورود هم حتی بدون هیچ عکس یا مطلب است و صرفا لینک خالی بدون هیچ مورد غیراخلاقی هست

    1. سلام. بله قطعا انتشار هرگونه مطلب غیر اخلاقی جرم تلقی میگردد.

  222. سلام
    من چند سال قبل یک اکانت اینستا که هیچ وقت خودش رو معرفی نکرد بهم پیام میداد منم با مرور زمان بهش اطمینان کردم و عکس و یکی یری اطلاعات شخصی دادم بهش الیته اشنا بود چون همه چیز خانوادگی ما رو میدونست من شماره ای هم ازش ندارم فقط ی عکس ک استوری کرده بود رو سیو کردم الان همه پیام های دایرکت که بهم داده بود رو پاک کرده و اکانتش هم خذف کرده و عکسام رو فرستاده برای بابام
    شماره ای که برای بابام عکس فرستاده به نام کسی ثبت نشده پدرم دیگه نمیزاره برم دانشگاه
    الان من چیکار کنم

  223. یه سوالی داشتم در مورد تلگرام
    اول اینکه ایا حرف های زده شده در تلگرام میتونه بار حقوقی و شرعی قابل پیگیری داشته باشه ؟

    دوم اینکه وقتی تو گروهی شخصی بدون اینکه شمارش مشخص باشه و فقط اسم اییدش مشخصه ( مثلا فوتبال ) به ما توهینی کرده باشه و ما بخوایم به صورت حقوقی و قضائی پیگیری کنیم و اینکه بعد از اون طرف بلافاصله رفته باشه اکانت تلگرامش رو به کل پاک کرده باشه ( حذف کامل از سایت بدون بازگشت ) و یه اکانت جدید با یه شماره دیگه درست کرده باشه ایا میتونیم این مورد رو پیگیری کنیم یا امکانش پیگیری حقوقی این مورد وجود نداره ؟

    سوال سوم : وقتی شخصی اکانت تلگرامش رو به صورت حذف کامل از سایت بدون بازگشت پاک میکنه پیام هایی که قبلا تو یه گروه فرستاده بوده ایا همچنان به اسم قبلی ایدی طرف نشون داده میشه یا به صورت DELETED ACCOUNT نشون داده میشه فرستنده پیام ها ؟

    سوال اخر : وقتی اکانت رو پاک کردیم به صورت کامل ایا این اکانت ما برای کسی که ما رو سیو داشته کامل از بین میره و دیلتت اکانت نشون داده میشه یا همچنان با نام قبلی ؟

  224. سلام یه نفر عکس دختریو گذاشته ایستاگرام ولی وقتی باهاش از طریق دایرکت چت کردیم گفته من از ی ایمیل الکی نصب کردم و فقط ۲۴ ساعت عکسارو گذاشته و بعد دلیت کرده ولی الان اسکرین شاات هارو داریم میشه شکایت و پیگیری کرد ؟ یعنی ایستلگرام قابلیت پیگیری imei رو داره ؟ اگ طرب از فیلتر شکن استفاده کرده باشه چی ؟ میشه صاحت خط و موبایل را شناسایی کرد ؟ اخه الان امتحان کردم میسه با ی جیمیل الکی ایستا نصب کرد . هزینه کل این شکایت چقد میشه و ایا نتیجه داره ؟ الکی هزینه نکنیم

    1. سلام بله قابل پیگیری هست لذا با توجه به حذف اکانت امکان به نتیجه رسیدن پایین میباشد.

  225. سلام اگه شما به پی وی کسی برید ودر اونجا اون به شما مزاحم بشه شما میتونید بهش شکایت کنید

  226. سلام شخصی با یه اکانت دختر در اینیستاگرام به دوستای من پیام میده و پشت سر من حرف میزنه آیا با جیمیل باشه و یا شماره بی نام ونشان باشه و حذف اکانت کرده و من هیچ شاتی ازش ندارم میتونم با آیدی طرف شکایت کنم میشه پیداش کرد مثلا از شماره سریال گوشیش؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام. معمولا وقتی اکانت پاک بشه قابل پیگیری نیست

  227. سلام خسته نباشید. بنده متاهل هستم.یه آقایی با تلگرام به خانمم پیام داده بهش فیلم های مستهجن فرستاده ولی همه پیامهاشو همه فیلمهاشو پاک کرده همچنین دیلیت اکانت کرده. ولی فیلمهاش سیو شده در حافظه گوشی. شماره طرفو هم داریم. ولی هیچ زنگ و اسمسی نبوده. فقط تلگرام که دیلیت اکانت کرده. میشه پیگیری کرد؟درواقع فقط شمارشو داریم که دیلیت اکانت کرده پیام هاشو هم پاک کرده. میشه ثابت کرد که این فیلمارو اون فرستاده؟ سوال دوم اسکرین شات جریانش چیه؟ اگه اسکرین شات داشتیم چطوری میشد ثابت کرد؟ طرف میتونه مدعی بشه این اسکرین شات ها مثلا فتوشاپه؟

    1. سلام، منظورتون اینه که عکس و فیلم ها از گوشی خود شماهم پاک شده؟ اگر پاک شده باشه به سختی میشه پیگیری کرد

      1. تو حافظه گوشی ما سیو هست ولی تو تلگرام طرف پاکش کرده.یعنی ما از تلگرام طرف یه دونه دلت اکانت داریم بدون پیام و فیلم و عکس و… mهمه چی رو پاک کرده. چطوری میشه؟

        1. قابل پیگیری هست اما احتمال به نتیجه رسیدن خیلی کمه

    2. سلام. شما میتوانید شکایت را مطرح و درخواست بازبینی اطلاعات منتقل شده در تاریخ مدنظر را داشته باشید.

  228. سلام.بنده از آقایی که در تلگرام به من توهین و افترا کرد اسکرین شات گرفتم و درحال حاضر شکایت کردم اما طرف تلگرامشو دلیت اکانت کرده آیا اگر قاضی از پلیس فتا استعلام بگیرد نتیجه ای حاصل میشود

    1. سلام. بله معمولا در صورتی که اکانت حذف شده باشه استعلام به نتیجه ای نمیرسه

  229. با سلام. جسارتا یه شماره ناشناس با ساخت تلگرامی که به نحوی کد تلگرام رو از گوشی من گرفته. یعنی سیم کارتش رو وارد گوشی من کرده و کد تلگرام گرفته بعد با اون شماره مزاحمت و تهدید جنسی کرده با عکس های خانگی تهدید شونده . الان پلیس فتا با شماره سریال گوشی من ، منو درگیر موضوع کرده که شما حتما فرد مزاحم شونده رو میشناسید و چطور سیم کارت اون وارد گوشی من شده، منو عامل مزاحمت دانسته و برای دادگاه کیفری منو مجرم دانسته. منم اصلا اطلاعی ندارم از جریان. لطفا راهنمایی کنید که چه بکنم در دادگاه

    1. سلام با توجه به شرحی که دادین شما فقط باید در دادگاه فقط انکار کنید و این موضوع رو کامل برای قاضی دادگاه توضیح بدین در غیر اینصورت با توجه به اینکه گوشی مال شماست مجرمیت برای شما اثبات خواهد شد.

  230. سلام فردی با اسم و عکس پروفایل من در تلگرام صفحه درست کرده و پیام های عاشقانه به خودش داده و بعد من این اسکرین را تصادفی در گوشی دوستم دیدم و او هم از این موضوع مطلع بود . در واقع با پخش این اسکرین با آبروی من بازی کرده و به دیگران گفته که من زندگیش رو خراب کردم در صورتی که من با این آقا هیچگونه ارتباط غیر اخلاقی و خارج از عرف نداشتم و بعد از اینکه متوجه شد من فهمیدم دیلیت اکانت کرده از چتهاش هم اسکرین دارم چطور میتونم پرینت تلگراممو بگیرم و ثابت کنم اون صفحه من نبودم و پیگیری کنم و جرم این فرد آیا محرزه ؟

  231. سلام
    اگه کسی با فردی که از لحاظ سیاسی در ایران مشگل داشته علنا در فضای مجازی ارتباط داشته باشه آیا جرم تلقی میشه

  232. سلام.. من با شخصی دوست بودم الان بهم زدم.. اکانت تلگرامش رو بلاک میکنم مدام دیلیت اکانت میکنه و دوباره میسازه و یا با شماره دیگه پیام میده منم دوباره بلاک میکنم.. ولی توهین یا تهدید نمی کنه.. میتونم ازش شکایت کنم.

  233. سلام
    اگر کسی در فیسبوک جرمی مرتکب بشه و دیلیت اکانت کنه و اکانت کاملا حذف شده باشه ،چطوری میشه ازش شکایت کرد

    1. سلام، معمولا وقتی شخصی اکانتش رو حذف میکنه شکایت به نتیجه ای نمیرسه لذا با این وجود قابل پیگیری میباشد

  234. سلام، شخصی در اینستاگرام با اکانت بدون اسم به بنده پیام داده و تحمت هایی و به نامزد بنده زده که باعث فروپاشی رابطه شده، چنین کسی قابل پیگیری هست؟ از مسیج ها اسکرین دارم

  235. من از تمامی ه پیام‌های فرستاده شده از دایرکت رو اسکرین شات کردم خودم الان شک تو دلم افتاده آیا شوهرم اون پیام هارو به اون شخص از طریق تلگرام فرستاده یا نه توروخدا راهنماییم کنین

  236. با سلام
    شخصی از دایرکت اینیستا به من پیام میداده که شوهرم عکس منو داده بهش و هزار را حرف ناموسی و ادعا میکنه شوهرم از تلگرام با ایشون در ارتباط بوده حتی پیام های شهورمو از تلگرام اسکرین کرده و از دایرکت برام فرستاده من چطوری بفهمم اون پیامای تلگرامی رو شوهرم داده یا نه عکس و نام شوهرم هست تو اسکرین های فرستاده شده برام

    1. سلام، شما دسترسی به سیستمی که نشان بده همسرتون این پیام هارو داده یا خیر ندارین و میتوانید با طرح شکایت علیه این شخصی که به شما پیام داده با ایشون روبه رو شوید

  237. سلام وقتتون بخیر
    شخص ناشناسی عکس شخصی خودم رو که گوشه تلگرامم گذاشته بودم برداشته و به جای عکس خودش در تلگرام قرار داده،آیا می تونم ازش شکایت کنم ؟به کجا و از چه طریقی باید مراجعه کنم ؟

    1. سلام، بله از طریق دادسرای جرایم رایانه ای میتوانید شکایت کنید

  238. سلام ، یه شخصی تو اینستاگرام هر دفعه با اسمای مختلف برای من مزاحمت ایجاد میکنه
    مثلا زیر پست بقیه اسممو تگ میکنه و حرفای افتضاحی در موردم میزنه ، حتی شماره تلفنمو با یه عنوان بد پخش میکنه
    ولی متاسفانه همش دیلیت اکانت میکنه
    امکانش هست که این فرد شناسایی بشه ؟
    باید چیکار کنم ؟

    1. سلام، بله شما باید از تمام موارد اسکرین شات تهیه کنید و پیگیری جدی روس شکایت داشته باشین

  239. سلام . من چند ماه پیش کسی مزاحمم شده . چند هفته پیشم دوباره مزاحم شد . امروزم دوباره اومده پی وی ول نمیکنه چند ماهه مزاحمت اینجاد کرده . من اسکرین شات از پی امای قبلش ندارم میتونم ازش شکایت داشته باشم؟

    1. سلام، بله با همین اسکرین شاتی که تهیه کردید امکان طرح شکایت وجود دارد

  240. سلام.کسی که دلیت اکانت کرده ولی اسکرین شات ازپیاماش موجوده میشه شکایتش کرد؟جرم مزاحمت تلگرامی چیه؟

  241. سلام.برای شکایت از کسی ک تهدید ب پخش عکسای شخصی من کرده و اسکرین تهدیداشو دارم باید چکار کنم چجوری شکایت کنم توروخدا زودتر جواب بدین

    1. سلام
      باید به دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه و تحت عنوان تهدید شکایت کنین

  242. سلام.برای شکایت از کسی ک تهدید ب پخش عکسای شخصی من کرده و اسکرین تهدیداشو دارم باید چکار کنم چجوری شکایت کنم

  243. سلام
    سوالی داشتم
    شخصی که مدت ها برای من مزاحمت ایجاد کرده و خواستار دوستی بامن بوده به محض اینکه من ایدیم رو عوض کردم آیدی من رو برای خودش انتخاب کرده و حتی اسم من و عکس های پروفایل من رو گذاشته که در واقع پروفایلی درست شبیه چیزی که من بودم درست کرده و خوب کسانی ممکنه به آیدی من پیام بدند که به اون میرسه… آیا این دلیل مناسب برای شکایت هست؟

    1. سلام بله قطعا این موضوع قابل شکایت میباشد.

  244. سلام خسته نباشید. من چند سال پیش با یه پسر دوست بودم بعد از چند سال الان با پسر داییم ازدواج کردم. ولی الان اونی که باهاش دوست بودم منو تهدید کرده که دوباره باهاش رابطه داشته باشم و تهدیدم کرده اگه این کارو نکنم عکسمو پخش میکنه. منم از ترس آبروم تلگرامم رو دلیت اکانت کردم. ولی الان اگه بخوام شکایت کنم ازش مدارکی ندارم . تورو خدا راهنمایی کنید زندگیم داره داغون میشه.

    1. سلام، شما باید از مطالبی که فرستاده براتون اسکرین شات تهیه میکردید یا صفحه تلگرامتون رو نگه میداشتین در حال حاضر طبق فرمایش شما با توجه به اینکه هیچ دلیلی برای اثبات اینکه مشتکی عنه شمارو تهدید کرده ندارید موضوع قابل شکایت میباشد لکن وصول نتیجه مورد نظر بعید به نظر میرسه.

  245. ببخشید کسی که مزاحم میشه اینستاگرام بعداا دلت اکانت می کنه بعدا دوباره همون کار باز تکرار می کنه و لی درنهایت دلت اکانت مب کنه قابل پیگیری هستش!میسه پیدا کرد فرد رو!؟

    1. با سلام، در مزاحمت های اینترنتی باید فورا از صفحه اسکرین شات بگیرین و شکایت را هرچه سریع تر مطرح کنید، در فرض سوال شما موضوع قابل پیگیری هست

      1. ببخشید منم الان همین موضوع برام پیش اومده میخوام شکایت کنم با کجا باید تماس بگیرم

        1. شما باید به دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه کنید و شکایت مطرح کنید.

  246. سلام ببحپخشید اگه کسی با جیمیل الکی ثبت نشده و در واقع فیک بره اینستا کسی رو add کنه و بعد چند روز اکانت رو حذف کنه ایا قابل پیگیریه از طرف پلیس؟؟

  247. سلام. ببخشید کسی اگه با جیمیل فیک که در اصل جیمیل ساخته مشده بره اینستا و کسی رو فقط add کنه اگه طرف شکایت کنه قابل پیگیریه؟؟

    1. سلام، این چیزی که شما میفرمایید قابل شکایت نیست

    2. من یکی ازم دزدی کرده تو تلگرام من اشتباهی یکی دیگه رک تو کانال تلگرامی گفتم دزد اون طرف که ازم دزدید مدارک دارم اون دوتا اسم اکانت شون یکی بود ودزد من هم همون بود بهش گفت دزد الان میگه دزدی آیا میتونه شکایت کنه

  248. باسلام
    شماره منو گذاشتن تو گروه تلگرامی هر روز کلی آدم به من زنگ میزنند و فوشه ناموسی میدن میان پیویم بازم فوش میدن
    من چطوری میتونم از اینها شکایت کنم

    1. سلام از شخصی که شماره شما رو در گروه قرارداده میتوانید شکایت کنید.

  249. ایاکسی که دلیت اکانت کرده وشمارشو نداریم اما پیام هاش واسکرین شاتش موجوده میشه شکایت کرد

    1. با سلام، بله امکان شکایت وجود دارد لذا به جهت حذف اکانت امکان عدم دسترسی پلیس فتا به صفحه متهم وجود دارد.

      1. سلام ببخشید
        اکانت تلگرام دیلیت شده و پاک شده از طرف فتا یا اطلاعات قابل ردیابی هستش؟

  250. برا کسانی که شهرستان هستن و امکان آمدن به تهران را ندارن چطور باید از مزاحم تلگرامی شکایت کنن؟

    1. شما میتوانید با مراجعه به پلیس فتا شهرستان مربوطه طرح شکایت نمایید، پرونده از آن طریق ارسال میگردد.

      1. با عرض سلام و خسته نباشید

        یکی توی اینستا که از اشنایان خیلی دور ام هیت اومده بهم دایرکت داد بعد ابراز علاقه کرد و دید من اهل پا دادن نیستم من و تهدید کرد که پلیسم و فلانم وبهمانم اگه به کسی حرفی بزنی می دم برات پرونده ساسی درست کنن که نه تنها از دانشگاه اخراج شی بلکه تبعیدت کنن می دونم این حرفاش به احتمال زیاد شر و وره ولی واقعا به غرور دختر بورنم بر خورده که یه پسر برام زور می گه و نمی تونم کاری کنم موضوع و با خانوادم در جریان گذاشتم ولی اجازه شکایت ندادن گفتن چون توی شهرستانیم نمی گن تقصیر دختر نبوده می گن مشکل از دختره برات بد می شه ولی من هر طور شده می خوام مجازات شه بنظرتون می شه شکایت کنم ولی بی سر و صدا باشه و مامان بابام نفهمن با اینکه پیاماش و پاک کرده ولی من همه حرفاش و دارم

        1. عرض ادب و خسته نباشید و درود خدمت شما، بله، صد در صد می تونید شکایت کنید. اگر پدر و مادرتون انقدر بی غیرت و از والدین بودن نالایق هستند که اجازه چنین توهینی به دخترشون رو می دند و درست از دخترشون دفاع نمی کنند و شمارو به پذیرش ظلم و توهین تشویق می کنند، شرم بر ایشون و اگر بالای 18 سال سن دارید که به اجازه کسی والدین نیاز ندارید و می تونید خودتون شکایت کنید. معمولا احضاریه ها و مواردی که از دادگاه پست می شن یا با پست به دست شاکی می رسند یا با پیام یا تلفن که اگر همه اینهارو خودتون پاسخگویی داشته باشید یا آدرسی فراهم بیارید به دادگاه که به اونجا فرستاده بشه یا صندوق پستی اجاره کنید می تونید اونها رو هم از والدینتون مخفی کنید. دادگاه برای آغاز پرونده تون به مدارکی که فرمودید نیاز داره و خیلی خوبه که هویت این معلوم الحال رو هم می دونید که مشخصات و آدرس این فرد رو هم در اختیار دادگاه می تونید قرار بدید. حتما از همه مدارکی که دارید کپی بگیرید. این فرد به جز توهین و فحاشی و افترا به تهدید و تهمت هم محکوم هست و هیچ کسی حقی نداره که کس دیگری رو تهدید کنه شامل تهدید به پرونده سازی. فردی که می فرمایید به نظر محجور و از نظر روانی مشکل دار هست و امیدوارم مادر و پدرش به بیمارستان روانی انتقالش داده باشند که همچین فردی برای همه خطر داره. می تونید برای راحتی کار از دوستی یا فردی که قابل اعتماد باشند در تهران هم درخواست کنید کمکتون کنند و در تهران اگر بتونید وکیل خوبی رو پیدا کنید و از ایشون کمک بخواید خیلی بهتره و فقط کسی رو پیدا کنید که واقعا هم درد شما رو درک کنه و هم کارشون رو بلد باشه و هم از نظر قیمت هم منطقی باشه. وکیلی که مشکل شمارو دست کم بگیره به هیچ دردی نمی خوره. وکیل باید خودش از شنیدن چنین موارد بی عدالتی به خشم بیاد پس وکیلتون رو خوب انتخاب کنید و نه از اینهایی که فقط دنبال پولن و خودشون رو خیلی می گیرن. پیروز باشید و درود به شما که در برابر ظلم و افراد روانی سکوت نمی کنید. مملکت ما به امثال شما بسیار نیاز داره. کاش پدر و مادرتون هم افرادی مثل خودتون با غیرت انسانی بالا و هوش کافی بودند.

      2. سلام.یه فیلمی از حامی حیوانات تو اینستا در اومد.راجب سگی بود ک ما اگهی کردیم ولی اون ادم برد تهران تو بیمارستان انداختش بعد یه ماه فیلمش در اومد ک سگه بدنش همه زخم شده و رسیگی نشده.بعد من زیر پست پیجی راجبش توضیح دادم ک فلان شخص گفت یوتا نمیکنه و ما اعتماد کردیم اما برده ببمارستان ی ماه سر نزدو فلان و زیر پست خودشم گفتم تو ک نمیتونی چرا امداد میکنی ی راهی میری تا تهش برو،چرا بچه رو انداختی اونجا سر نزدی تو ک میدونستی فلجه و این چیزا اگه ما میدونستیم نمیذاشتیم ببری بیمارستان همونجا ک بود شرف داشت ب اون بیمارستانی ک بردی،البته قبلش اون فیلم در اومده و پخش شده بود و کار منم نبود و من فحاشی نکرد چیزیم ک گفتم حقیقت داشته اون اقام گفته شکایت میکنمو اینا و تو پیجهای مختلف تهمت زدی و جوسازی کردی،بتظرتون حرفی ک زدم تهمت یا جو سازی بود؟؟؟بعد خیلی از پیجش بهم کامنتای بد میدادن و حرف بد میزدند مجبور شدم دلیت اکانت کنم حالا اون ادم میتونه شکایت کنه و چه اتفاقی میفته؟؟؟

        1. خیر ایشون هیچ غلطی نمی کنن بکنن به دلیل اینکه شما توهین نکردی و “جوسازی” جرم نیست. ایشون خودشون ولی کلی تخلف داشتند که مجرم به حساب میان شامل تهمت به شما، فرستادن افرادی برای توهین به شما، فحاشی، تهدید، خلاف در وعده، دزدی پول، ووو . اگر این فرد بی همه چیز شکایتی از شما کنه، شما خیلی راحت با توجه به بی گناهیتون می تونید اعاده حیثیت کنید در عوض که ایشون خودش یعنی پاش گیر می شه و باید مجازات کیفری بشه. با توجه به اینکه هنوز هم در ایران قانون اجرایی درست برای حمایت از حیوانات نداریم لطف کنید و بیشتر هوای این بچه هارو داشته باشید و دست هر کسی ندیدشون. مثل این می مونه که بچه بیسرپرست رو شما همینطوری بدی دست یکی که گفته می ره درمانش می کنه! آدم عاقل که اینکار رو نمی کنه! شما اگه بچه خودتو دست هرکی نمی دی حیوانات هم همینطورن. به هیچ عنوان دست کسی ندیدشون مگر از حامیهایی باشند که برای شما شناخته شده و ثابت شده است حامی بودنشون. دست حامی نماها به خصوص در جایی که خودتون بهش دسترسی ندارید ندید اصلا به خصوص که گروهی از آقایان حامی نمای چاله میدان الان از این طریق قصد دزدی پول دارند. فوقش با ماشین برای انتقال حیوانات به بیمارستان حیوانات اقدام کنید و بعدش برگردید و به بیمارستان حیوانات بسپرید که بچه رو تا زمانیکه خودتون نیایید دست کسی ندن و هر امری بود با تلفن به شما بگن. اگر مدرک نوشتاری دارید که این فرد وعده داده بوده که سگ رو درمان می کنه همون مدرک شما در دادگاه خواهد بود برای نقض وعده این فرد.

    2. سلام اگر کسی پیج خود رو در خارج کشور و با شماره تلفن خارج کشور ساخته باشه ولی خلاف رو در ایران انجام داده باشه چگونه قابل پیگیری هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید