دعاوی کیفری

جرایم رایانه ای و ایجاد مزاحمت در تلگرام و اینستاگرام و فیس بوک

اهمیت حضور وکیل در جرایم سایبری

همیشه با پیشرفت تکنولوژی به همرا آثار مفید مشکلاتی هم پیش می آید که تمامی جوانب را تحت تاثیر قرار داده و حقوقدانان را نیز درگیر خود میکند، پیشرفت ارتباطات در فضای مجازی و ساخت صفحات شخصی در برنامه های مختلف به تبع میتواند زمینه سو استفاده را نیز فراهم کند.

امکان دارد با عکس های شخصی فردی صفحات مختلفی ساخته شده و از عکس اشخاص سو استفاده شود، یا اینکه عکس های شخصی یا خانوادگی افراد را در صفحات مستهجن قرار دهند، به اسم افراد مشهور صفحات مختلف ساخته شود و مطالب خلاف واقع در آن قرار داده شود، یا مطالب علمی و مهم از طریق فضای مجازی منتشر شود، آلبوم های موسیقی و فیلم های سینمایی جهت دانلود در سایت های گوناگون منتشر شوند، از طریق فروش به قیمتی کم و جزیی افراد را تحریک به خرید اینترنتی کنند و با کپی اطلاعات کارت بانکی اقدام به کلاه برداری کنند و صدها جرم دیگر که امکان بروز آن در فضای مجازی وجود دارد، جهت جلوگیری و حل این مشکلات قانونگذار اقدام به تدوین قانون جرایم رایانه ای نموده و تمامی مصادیق مجرمانه متصور در فضای مجازی را در آن پیش بینی نموده است.

در صورت مواجهه با بروز هرگونه جرم سایبری و مزاحمت میتوانید جهت مشاوره و طرح شکایت با وکیل متخصص در این زمینه صحبت کنید تا به درستی مسیر قانونی شکایت را طی و فرد مجرم به سزای عملش برساند.

قابل ذکر است که تنها مرجع طرح شکایت جرایم رایانه ای در ایران در شهر تهران میباشد که دادسرای جرایم رایانه ای نام دارد.

به ما امتیاز بدهید...

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام دختری ۲۱ ساله هستم و پسری در اینستاگرام مزاحمم شده و عکسامو در یک پیج پخش کرده پدر و مادرم نمیدونن اینستاگرام دارم میخواستم غیر حضوری ازش پیش پلیس فتا شکایت کنم بلد نبودم نباید پدر مادرم چیزی بفهمن باید چیکار کنم میگم چی از جونم میخوای میگه باید خودکشی کنی معتاده چیکار کنم؟؟

    1. سلام. شکایت که غیر حضوری نمیشه باید پیگیری کنید خودتون یا وکالت بدین به وکیل دادگستری

  2. سلام دختری ۲۱ ساله هستم و پسری در اینستاگرام مزاحمم شده و عکسامو در یک پیج پخش کرده پدر و مادرم نمیدونن اینستاگرام دارم میخواستم غیر حضوری ازش پیش پلیس فتا شکایت کنم بلد نبودم نباید پدر مادرم چیزی بفهمن باید چیکار کنم میگم چی از جونم میخوای میگه باید خودکشی کنی معتاده چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید