علامت تجاری

ثبت برند خدماتی

نحوه ثبت برند

با پیشرفت جامعه و صنعتی شدن آن کارهای نوپا و جدید بسیار مشهود و به طور قابل ملاحظه‌ای به چشم می‌آید، به طوری که بسیاری از موسسات و افراد خلاق و کارآفرین صرفاً به دنبال ایجاد شغل های جدید هستند و بازار امروزی را فراتر از تولید قطعات و یا مواردی خاص و روتین می دانند، جوانان نخبه با تحصیل در موسسات و دانشگاههای برتر دنیا به دنبال کار آفرینی و ایجاد مشاغل جدید هستند همانطور که اخیراً ملاحظه می شود بسیاری از مشاغل جدید که افراد بسیار زیادی در آن مشغول به کار می‌باشند ناشی از همین افکار و خلاقیت ها و کارآفرینی ها می باشد، کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی امروزه بسیار پر رونق شده و امتیاز آنها با قیمت های بسیار بالا متقاضیان و مشتریان خاص خود را دارد.

نحوه ایجاد علامت تجاری خدماتی

ارائه خدمات مرز و محدودیت ندارد و انسان در زندگی روزمره خود به خیلی از موارد جزئی احساس نیاز خواهد کرد، شستن ظرف ها پختن غذا اقلامی که در تمیز نگه داشتن خانه و یا محیط کار به کار می آید، نگهداری کودکان جهت شاغل بودن والدین آنها و بسیاری موارد دیگر نیاز هایی هست که ما در زندگی روزمره با آنها روبرو می شویم. ذهن خلاق ذهنی است که این نیازها را شناسایی کرده به جزئی‌ترین نیازهای زندگی ما پرداخته و راه حل مناسب برای آنها پیدا بکند پس از یافتن این نیاز ها تشکیل و تاسیس موسسه یا شرکت و یا سایت و یا اپلیکیشنی استار تاپی برای ارائه خدمت مرحله بعدی میباشد، برای مثال تاکسی های اینترنتی که توسط استار تاپ ها ایجاد گردیده کسب و کاری است که در چندین سال اخیر در کشور ما رونق بسیار زیادی پیدا نموده پس از ارائه این خدمت و ایجاد اپلیکیشن مورد نیاز انتخاب نامی مناسب برای خدمت ارائه شده و شناساندن آن به افراد جامعه گامی بسیار اساسی و موثر است، با تعریف مردم از آن اپلیکیشن تبلیغات گسترده‌ای در جامعه توسط افراد و مردم صورت خواهد گرفت، معنادار بودن و آسان بودن کلمه انتخاب شده جهت ارائه خدمات جدید بسیار اهمیت دارد. بعد از شناسایی نیاز و ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمت انتخاب نام برای آن بستر بسیار حائز اهمیت است.

حفظ و نگهداری برند خدماتی

کافیست همین اپلیکیشن و یا شرکت و یا موسسه ای که بسیار بر سر زبانها افتاده و مشتریان بسیاری را جذب نموده در ارائه خدمت خود کوتاهی و قصور نماید و یا دسترسی به اپلیکیشن مورد نظر از بین برود و یا کارایی اپلیکیشن پایین آمده و استفاده از آن سخت باشد در همین حین است که رقبا با ارائه اپلیکیشنی بهتر و کارآمدتر مشتریان شما را جذب خواهند کرد لذا ارائه خدمات و وجود نظم و بی نقصی در ارائه آن جهت حفظ اعتبار علامت ایجاد شده بسیار اهمیت دارد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند خدماتی

شخص حقیقی خواهان ثبت علامت خدماتی در صورتیکه ثبت آن نیاز به مجوز خاص از مراکز خاص داشته باشد بدوا باید جهت اخذ مجوز اقدام نماید پس از آن با ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه و نام انتخاب شده و لوگوی انتخاب شده برای علامت و یا اسم تجاری خود و همچنین مجوز فعالیت مذکور امکان ثبت برند را دارد.
برای اشخاص حقوقی خواهان ثبت برند خدماتی نیز ارائه روزنامه آخرین تغییرات شرکت و روزنامه تاسیس همچنین کپی کارت ملی و شناسنامه صاحبان حق امضای آن و مجوز مربوط به فعالیت و ارائه نمونه علامت و یا لوگو مورد نیاز است. همچنین در هر دو حالت در صورتیکه نام انتخابی لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی نیز مورد نیاز میباشد.

 

به ما امتیاز بدهید...

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید من علامت تجاری وپت کردم ۳ سال پیش و الان در اینستاگرام داران از این برند استفاده میکنند و حتی فعالیت فیزیکی هم از این برند دارند، آیا شما میتوانید کمکی به ما کنید یا قراردادی بنویسید که پلیس فتا از اینستاگرام این پیج ها رو پاک کنه و فعالیت این سو استفاده گران را بگیریم . بالای ۵۰ تا پیج و ۵۰ تا جای فعالیت هستند.

    1. سلام. بله قطعا قابل پیگیری هست این موضوع. البته قبل از اقدام فتا باید از دادسرای تخصصی رسیدگی به جرایم مربوز به علائم تجاری پیگیری بشه و بعد از طریق فتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید