علامت تجاری

ثبت برند لاتین

برند چیست؟

کلمه برند ریشه در کلمه اسکاندیناوی برندر دارد.در واقع در آن زمان نام تجاری وسیله ای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب می آمد و صاحب حیوانات با سوزاندن تن آن ها به شکل یک علامت ویژه ، آن ها را علامت گذاری می کردند.به طور کلی، این نشانه ها اولین شکل های دیداری نام تجاری را تشکیل می دادند.

برند سال ها است که به عنوان مفهومی برای شناسایی و تمیز دادن محصول یک تولید کننده از تولید کننده دیگر به حساب می آید که می تواند اعم از نقش-تصویر-رقم-حرف-عبارت-مهر-لفاف و … باشد.

کوین لین کلر- محقق بزرگ در زمینه ی برند- نام تجاری را آمیخته ای از نشانه های روانی و ذهنی در مصرف کنندگان جهت افزایش ارزش تصور شده از محصول یا خدمت می داند که این نشانه ها می بایست منحصر به فرد،  برجسته و مطلوب باشد.

ثبت علایم تجاری و اختراعات در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران که یکی از ادارات ثبت است انجام می گیرد.ماده ۶ قانون ثبت علایم تجاری اداره ثبت علایم را شعبه مخصوصی از دفتر دادگاه شهرستان تهران می شمارد و به این ترتیب اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی قادر است تصمیماتی راجع به قبول یا رد علایم به عنوان شعبه دادگاه شهرستان اتخاذ نماید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند لاتین حقوقی

۱٫کپی مدارک ثبتی شرکت
۲٫کپی شناسنامه و کارت ملی کسانیکه در شرکت حق امضاء دارند.
۳٫کارت بازرگانی
۴٫نمونه برند در ابعاد (دوازده در دوازده cm)

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند لاتین حقیقی

۱٫کپی شناسنامه و کپی کارت ملی شخص
۲٫کارت بازرگانی
۳٫نمونه برند در ابعاد ( دوازده در دوازده cm )

ثبت برند مستلزم انجام چه اقداماتی است؟

نحوه ی ثبت برند لاتین،همانند ثبت برند فارسی است.اما همان طور که گذشت، برای ثبت برند لاتین نیاز به کارت بازرگانی می باشد.اقدامات لازم جهت ثبت برند، به قرار ذیل است:

۱-تکمیل وتسلیم فرم اظهارنامه ثبت برند به اداره ثبت شرکت ها ومالکیت صنعتی در تهران وبه اداره ثبت محل فعالیت در شهرستان ها مشتمل بر مشخصات متقاضی ونوع علامت و کالا یا خدمت مورد نظر که در سه نسخه تنظیم می شود.

۲-استعلام از برند جهت احراز عدم ثبت یا تشابه علامت مورد نظر تحت اسم دیگر

۳-عدم مغایرت با ضوابط و مقررات قانونی

علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی،دعوی یا اعتراضی نسبت به علامت کلمه یا عباراتی که به همراه علامت تجاری بکار برده می شود باید به زبان فارسی نوشته شود.استفاده از حروف لاتین نیز بشرطی مجاز است که اندازه آن ها از اندازه حروف فارسی کوچکتر باشد.

نیاز به تماس تلفنی دارید؟ برای تماس تلفنی با دفتر آقای مهدی نایینی با این شماره تماس بگیرید
02122041850

چند نکته:

_ جهت ثبت برند لاتین چه کلمه مورد نظر فارسی بوده و با فونت لاتین نوشته شود و یا اینکه خود کلمه ریشه لاتین داشته باشد ، تفاوتی در وجود کارت بازرگانی نیست.

_در جریان ثبت برند لاتین،باید بررسی سوابق ثبتی مادرید و سایر برندهای غیر فارسی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

( در این رابطه لازم به توضیح است،  به منظور جلوگیری از ثبت جداگانه در هر دفتر کشوری یا ناحیه ای، WIPO نظام بین المللی ثبت علائم را اجرا می کند .این نظام توسط دو عهد نامه اداره می شود:توافق نامه ی مادرید،وابسته به ثبت بین المللی علائم و پروتکل مادرید_ موافقت نامه ی مادرید،شخص دارای اتصال توسط ملیت،مقر یا موًسسه_ یا کشوری در ارتباط با یک یا هر دوی این عهدنامه ها می تواند بر اساس ثبت یا درخواست در دفتر آن کشور،ثبت بین المللی موًثری در چند یا تمام کشورهای عضو اتحادیه ی مادرید بدست آورد.)

_ثبت برند هیچ ارتباط مستقیمی با پرداخت مالیات و عوارض دارایی ندارد.

به ما امتیاز بدهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید