علامت تجاری

ثبت برند فست فود

یکی دیگر از خدمات ثبت برند، ثبت علامت یا نام در حوزه ی رستوران ها و فست فود ها است. ثبت برند در حوزه رستوران از عوامل مهم ایجاد رستورانهای زنجیره ای و اعطای نمایندگی رستوران می باشد. اصولاً افراد اگر کیفیت و مزه غذا مورد تآییدشان باشد از خدمات ارائه شده در آن رستوران دوباره استفاده خواهند بود.

ثبت برند رستوران علاوه بر جلوگیری از سو استفاده رقبا امکان حضور در رقابت میان شغلی لذات بخش و پرطرفدار را فراهم می نماید.

مدارک مورد نیاز ثبت برند رستوران

مدارک شناسایی

مجوز و یا پروانه اتحادیه در خصوص رستوران

برند پیشنهادی

امکان ثبت برند فارسی و لاتین برای رستورانها وجود دارد.

با رستوران ها و طرز تفکر آنها بیشتر آشنا شوید :

رستوارن “ملی ملو” در اسپانیاجایزه بهترین اوردور ساراگوسا در سال ۲۰۱۲ را از آن خود کرده است.

راکل مارسن، صاحب رستوران در گفتگو با برنامه “نسل نو” از یورونیوز،راز موفقیت رستوران را آشکار می کند و برای جوانانی که می خواهند رستوران باز کنند، نصایحی دارد.

او می گوید: «فکر می کنم راز موفقیت رستوران این است که طوری کار کنید که گویی روز اولی است که رستوران را باز کرده اید. باید درب رستوران با اشتیاق باز کنید و از خود بپرسید که چند نفر امروز به رستوران خواهند آمد و خواهند گفت که “رستوران بسیار خوبی است و به من در اینجا به من خوش گذشت”. اگر این دیدگاه را از دست بدهید واگر برایتان اهمیت نداشته باشد که مشتری هایتان راضی باشند یا نباشند و فقط به این فکر کنید که چه قدر پول عایدتان شده است، این شور و شوق را از دست خواهید داد.»

خانم راکل برای همقطاران آینده خود نیز پندی دارد: «نصیحت من به جوان هایی که می خواهند رستوران باز کنند این است: عجله نکنید اول تا آنجا که می توانید بیاموزید ممکن است در رویای باز کردن رستوران باشید اما لازم نیست فورا اقدام کنید. می توانید تا آنجا که ممکن است از آدم های مختلف نکاتی را یاد بگیرید.»

برخی دیگر از ویژگی های خوب یک رستوران

تمایز :

یک پیشنهاد منحصر به فرد : رویال برگر فریدون ، چیزبرگر ترنج ، کباب ترکی نشاط ، سس هایدا ، چلوگوشت منصور و ….

اگر یک محصول خاص داشته باشید که دیگران نتوانند مثل آن را داشته باشند ، شما احتمالاً برنده اید !

و یا حتی شما اولین باشید و در ضمن اولین بودن ، کیفیت خوبی هم ارائه دهید .

قوانین ساده ؛ توجه به اصول :

یخچال رستوران های مورد بحث ما ، تنوع زیادی ندارد ؛ مثلاً ترنج فقط نوشابه مشکی زمزم دارد . از آن طرف کسی که به رستوران آنها آمده است ، برای غذای خوبشان آمده ، نه برای تزئینات در و دیوار ، پس تقریباً این بخش در این رستوران ها وجود ندارند . این رستوران ها معمولاً شماره نمی دهند و جالب اینکه بعضی هایشان از دستگاه های POS برای پرداخت استفاده نمی کنند .

اصل اینست که غذای خوب ( محصول خوب ) دست مشتری بدهید . اینکه ظرف غذا چطوری باشد ، تزئینات داخلی، جای نشستن و … در مرحله بعد است .

کیفیت عالی :

آقا فریدون می گفت خودش هر روز برای تهیه مواد اولیه می رود و بهترین ها را انتخاب می کند ؛ می گفت نمی گذارد یک لکه چربی روی گوشتی که می خرد باشد .

رستورانی ها می دانند که اگر کیفیت کارشان را پایین بیاورند، مشتری وفادار دیگر معنی پیدا نمی کند.

محتوای راضی کننده و مناسب مخاطب :

خیلی از کسانی که زیاد به رستوران ها می روند ، اهل شکم هستند . یعنی اگر شما در مقام رستوران دار باشید ، می دانید که مشتری های شکمویی دارید ! پس چگونه می توان این مشتریان عزیز را راضی کرد ؟ با غذای زیاد ! چیزی که همه برند هایی که معمولاً جای دیگری هم شعبه ندارند ، آن را رعایت می کنند . آنها می خواهند مشتری ، خوب سیر شود ؛ چون برای همین به رستوران آنها آمده است !

سرعت :

در ساندویچی فریدون ، مخصوصاً وقتی خودشان پای دخل باشند ، فاصله سفارش شما تا تحویل ساندویچ ، کمتر از ۳ دقیقه خواهد بود .

راستی چه کسی از سرعت بدش می آید ؟ مخصوصاً که این روزها همه عجله دارند و میخواهند سریع به آنچه میخواهند برسند .

نیش مارکت :

مخاطب هایدا و کباب ترکی نشاط قشر متوسط جامعه است . مخاطب فری ، کمی بالاتر و مخاطب ترنج ، افرادی با جیب پر پول تر !

صاحبان این کسب و کارها ، مخاطبانشان را می شناسند و سعی می کنند آنها را حفظ کنند و بهترین خدماتی که می توانند را به مخاطبی که نشانه گرفته اند عرضه کنند .

هایدا اگر بخواهد قیمت هایش را افزایش دهد ، ممکن است مشتری های وفادارش را از دست بدهد و ترنج هم اگر بخواهد در ازای کم کردن از میزان غذایش و یا هر دلیل دیگری ، ارزان تر بفروشد ، شاید مشتری های جدیدی پیدا کند ولی مسلماً مشتری های وفادار قبلی اش را دیگر نخواهد داشت .

از طرفی ، رستوران های مورد بحث ما جای کافی و مناسبی برای نشستن مشتری ندارند ؛ مسلماً خیلی ها هم به رستورانی می روند که بتوانند با آرامش غذایی بخورند و با همراهشان هم صحبت شوند . اولویت آنها غذا نیست ، محلی برای آرامش است … پس نمی توانند از رستوران های مورد نظر ما لذت ببرند و البته این رستوران ها هم مخاطبشان را طیف دیگری می دانند .

همه این موارد باعث شده است که بیشتر این رستوران ها ، بدون اضافه کردن شعبه ، بدون تبلیغات ، بدون هزینه های جانبی و … به محبوبیت برسند و مشتری های مخصوص و راضی خودشان را داشته باشند . آنها مشتریان وفاداری دارند که حاضرند مسیرشان را دور کنند ولی از غذای آنها استفاده کنند .

راستی ، ما در کسب و کار خودمان ، برای داشتن مشتری های وفادار ، چه کار کرده ایم ؟ در کسب و کار ما چه چیزی باعث وفاداری مشتریان می شود ؟ آنها دنبال چه هستند و چه چیزی آنها را راضی و خوشنود می کند ؟

به ما امتیاز بدهید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید